Trwa budowa mostu nad torami kolejowymi w Bukownie
Trwa budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w Bukownie. Obecni na miejscu budowlańcy pracują zarówno przy południowej jak i północnej części konstrukcji.
Największy „rozmach” prowadzonych prac można zobaczyć przy ulicy 1 Maja. Obecnie prowadzone są tam prace związane z zabudową kilkudziesięciu pali fundamentowych pod południowy przyczółek wiaduktu. Trwa także budowa fundamentów murów oporowych.
- Na dzień dzisiejszy termin realizacji tej inwestycji przypada na listopad przyszłego roku. Mamy nadzieję, że mimo perturbacji, które w przypadku tak dużej inwestycji zawsze mogą mieć miejsce na placu budowy to terminu uda się dotrzymać – mówił w rozmowie z "Gazetą Krakowską" Wiceburmistrz Miasta Bukowno Marcin Cockiewicz.

Koszt realizacji inwestycji to około 46 milionów złotych. Około 34 miliony z tej kwoty pokrywa dofinansowanie przyznane bukowieńskiemu samorządowi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz Polskiego Ładu. Prace prowadzone są przez konsorcjum firm Swietelsky Rail Polska oraz Swietelsky AG.
Obiekt, który powstanie w ramach inwestycji połączy dwie przedzielone torami kolejowymi części Bukowna. Wiadukt ma mieć około 115 metrów długości. Dodatkowo wykonane zostaną przebudowa istniejącego tam układu komunikacyjnego oraz budowa dworca autobusowego wraz z parkingiem, który będzie w stanie pomieścić 40 samochodów.
O potrzebie wybudowania mostu nad torami w Bukownie mówiło się już od dawna. Pierwsze pomysły na realizację tej inwestycji pojawiły się w latach 70-tych ubiegłego wieku. Ogromną przeszkodą była jednak wysokość kwoty potrzebnej na realizację przedsięwzięcia.

Warto dodać, że budowa wiaduktu nad torami w Bukownie to nie jedyna inwestycja, która jest obecnie prowadzona w mieście. Przy urzędzie miasta trwają prace mające na celu wyeliminowanie barier architektonicznych. Obejmują one: przebudowę wejścia do obiektu, montaż windy schodowej oraz wymianę drzwi wejściowych na przesuwne. Koszt realizacji przedsięwzięcia to około 500 tysięcy złotych.
Niedawno zakończył się także remont dawnej siedziby banku spółdzielczego przy ulicy Kolejowej. W ramach inwestycji w środku obiektu znalazły się odremontowane pomieszczenia, które zostaną przeznaczone na: salę obrad rady miejskiej, pomieszczenia biurowe, pomieszczenia dla stowarzyszeń i organizacji społecznych a także archiwum zakładowe. Realizacja przedsięwzięcia kosztowała około 5,6 miliona złotych.
Miasto zainwestowało także w kamery monitoringu. Łącznie w ramach projektu zamontowano szesnaście nowych kamer w czternastu lokalizacjach. Inwestycja zakładała także wymianę starych urządzeń, budowę źródła zasilania a także zakup nowego serwera, licencji i oprogramowania. Łączny koszt całego przedsięwzięcia to 130 tysięcy złotych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Domy w cenie mieszkania w Olkuszu i okolicy
- Zobacz, jakim wyposażeniem dysponują strażacy z Olkusza
- „Pojezierze olkuskie” już jest ogromne, a będzie jeszcze większe
- Przemarsz i ślubowanie klas pierwszych "Mechanika" w Olkuszu
- 109. rocznica bitwy pod Krzywopłotami, „legionowych Termopili"
- Znamy pełną listę sklepów, które znajdą się w N-Parku w Olkuszu