Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

pb
Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]
Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE] PKP PLK
Trwa budowa łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki. Jak będzie wyglądać ta gigantyczna inwestycja kolejowa w Krakowie, jak będzie realizowana i jak jest cel jej budowy?

Budowana łącznica kolejowa umożliwi uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia oraz Zakopanego. Dzięki temu nie będą już konieczne postoje pociągów osobowych na stacji Kraków Płaszów, które potrzebne były do zmiany kierunku jazdy. Po zakończeniu inwestycji podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Ponadto powstająca łącznica pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.

W tym celu projekt zakłada budowę dwóch torów na estakadach o łącznej długości 2,6 km (tor nr 1 – 1,2 km i tor nr 2 – 1,4 km) pomiędzy liniami kolejowymi Kraków Główny – Medyka oraz Kraków Płaszów – Oświęcim. Estakady kolejowe połączą całkowicie przebudowane przystanki Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki.

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki to obecnie kluczowa inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe w stolicy Małopolski. Łącznica przebiegać będzie w rejonie skrzyżowania ulic: Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich. Łącznica kolejowa Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki składać się będzie z dwóch estakad i wiaduktu, które podtrzymywane będą w sumie przez 30 filarów, mierzących od 8 do 15 metrów. Budowa tak dużego obiektu jest procesem niezwykle skomplikowanym oraz wymagającym odpowiedniej przestrzeni. Dlatego w trakcie realizacji inwestycji przewidywane są utrudnienia w ruchu drogowym.

Roboty budowlane podzielone zostały w sumie na sześć etapów.

Wartość robót budowlanych ma wynieść niespełna 260 mln złotych brutto. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Budimex S.A. (lider) oraz Ferrovial Agroman S.A. (partner).

>> Zobacz także zdjęcia z prac przy budowie łącznicy

Źródło: Gazeta Krakowska / PKP PLK

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska