FLESZ - Rynek pracy odporny na pandemię

Wał na Białej jest uzupełnieniem obwodnicy Tuchowa
Od kilku tygodni między ul. Ryglicką a przyczółkiem powstającego w ramach obwodnicy Tuchowa mostu na Białej, trwa budowa wału przeciwpowodziowego. Obecnie tereny na prawym brzegu rzeki nie mają odpowiedniego zabezpieczenia i jako pierwsze są narażone na podtopienia w przypadku powodzi. Budowa wału jest również powiązana z trwającą od kilku miesięcy budową obwodnicy Tuchowa.
- Jest to bardzo ważna inwestycja. Budowa wału wynika z pozwolenia wodno-prawnego i my jako gmina za to odpowiadamy - zaznacza Wiktor Chrzanowski, zastępca burmistrza Tuchowa.
Inwestycja kosztuje ponad 525 tysięcy złotych i możliwa jest dzięki dofinansowaniu, które samorząd Tuchowa otrzymał z budżetu Województwa Małopolskiego. Prace są już w mocno zaawansowanej fazie.
- To już jest półmetek i jeśli tylko pogoda będzie sprzyjająca, to na początku października inwestycja zostanie zakończona - przekonuje Wiktor Chrzanowski.
Postęp prac na obwodnicy Tuchowa
Równocześnie prowadzone są prace przy obwodnicy Tuchowa. Po niedawnych opadach deszczu, niektóre prace trzeba było przerwać, ale obecnie trwają już intensywne roboty w kilku miejscach powstającej nowej trasy.
- Wezbranie Białej spowodowało trochę opóźnień, ale już wszystko jest w porządku. Prace wykonywane są na trzech rondach, które powstają w ciągu drogi oraz na obiekcie mostowym, gdzie wkrótce ostatnie przęsła zostaną zalane betonem - mówi zastępca burmistrza Tuchowa.
Obwodnica Tuchowa jest inwestycją realizowaną przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie i kosztuje ponad 63 mln zł. Nowa droga wyprowadzająca ruch z centrum miasteczka będzie miała 2,7 km długości. W jej ramach powstaje ponad 300-metrowy most na Białej oraz blisko 90 metrowy wiadukt nad linią kolejową i ul. Polną. Na trasie obwodnicy budowane są także trzy ronda.
Według planów inwestycja powinna zakończyć się jeszcze w tym roku.