https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Unijne pieniądze płyną do Małopolski. Oto projekty z szansą

Katarzyna Janiszewska
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Ingimage
2 mld 390 mln euro - tyle z nowego budżetu UE, według wstępnych deklaracji, ma dostać Małopolska w latach 2014-2020. To o 445 mln euro więcej niż było w okresie 2007-2013. Jesteśmy na drugim miejscu, po województwie śląskim. Na jednego mieszkańca Małopolski przypadnie 714,12 euro.

- To dobry punkt wyjścia - ocenia marszałek województwa Marek Sowa. - Choć nastroje innych marszałków mogą nie być tak dobre. Na pewno będzie się toczyć na ten temat dyskusja.

Marszałek chce realizować przede wszystkim duże inwestycje. Takie, które będą wprowadzać nową jakość, przyczynią się do rozwoju całego regionu. Na wstępnej liście jest już 660 projektów zgłoszonych do Urzędu Marszałkowskiego z całego województwa.

Te projekty mają szansę na dotacje

"Kraków-Nowa Huta Przyszłości" - rewitalizacja obszaru Kraków-Wschód, utworzenie strefy aktywności gospodarczej.
Likwidacja źródeł niskiej emisji - likwidacja pieców węglowych.
Szybka Kolej Aglomeracyjna - planowane są trzy trasy: Balice - Kraków - Wieliczka, Trzebinia - Kraków - Tarnów i Sędziszów - Kraków - Podbory Skawińskie.
Zagospodarowanie otoczenia zbiornika w Dobczycach - nad akwenem powstanie ośrodek turystyczny dla miłośników żeglarstwa.
Park Pojednania Narodów w Oświęcimiu - rewitalizacja terenów między miastem, Sołą a dawnym obozem zagłady.
Zakład Przyrodoleczniczy w Szczawnicy - modernizacja obiektu z lat 70. Rozwój ośrodka rehabilitacji ruchowej i leczenia dróg oddechowych.
Kampus Weterynarii na Bielanach - pierwszy w Małopolsce ośrodek kształcący lekarzy weterynarii.
Chemiczne Centrum Technologii i Rozwoju w Tarnowie - będzie wspierać innowacyjną przedsiębiorczość.
Rewitalizacja Krynicy - budowa sali koncertowej, unowocześnienie uzdrowiska.
Lotniska lokalne - w Nowym Targu i Starym Sączu.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał
Odłożona na po 2020r ???
E
Ed
Niewiem dlaczego nie ma mowy o lotnisku w tarnowie a tyle bylo szumu.
E
Ed
Niewiem dlaczego nie ma mowy o lotnisku w tarnowie a tyle bylo szumu.
H
Henio
W linię z Krakowa do Skawiny trzeba zainwestować mnóstwo pieniędzy zanim będzie użyteczna. Łącznik omijający Kraków Płaszów na szczęście już powstaje - i to jest olbrzymi krok. Niestety, na pozostałej części trasy są ograniczenia do 60-80km/h i bez likwidacji przejazdów przez tory itp pewnie się nie obejdzie. Budowa niezbędnych wiaduktów będzie kosztowna. Z drugiej strony, nie ma od tego ucieczki i będą to lepiej wykorzystane pieniądze niż wszystkie stadiony czy hale widowiskowo-"sportowe".
O
Obserwator
nieudolny Aeroklub Krakowski w stanie prawie permanentnej likwidacji. Trzeba, by rolę szkoleniową powierzyć prywatnym firmom, a lotnisko przekształcić wg. tego co napisał @Janek.
J
Janek
Tutaj niezbędne są szybkie zmiany i dofinansowanie. Kraków powinien mieć port dla samolotów General Aviation z prawdziwego zdarzenia z betonowym, oświetlonym pasem, hangarami postojowym, stacją paliw i dojazdem przy planowanej przebudowie Igołomskiej. Balice nie są w stanie przyjmować takiego ruchu, a pod nosem mamy zaniedbany Pobiednik... Trzeba myśleć przyszłościowo i kompleksowo Panie Marszałku... Tego typu lotniska mają na tzw. zachodzie mniejsze od Krakowa miasta, mają je nawet Czesi i Słowacy. To naturalny generator miejsc pracy w usługach, transporcie lokalnym, turystyce, gastronomii, hotelarstwie..., a koszty mniejsze niż w Nowym Sączu, czy Nowym Targu. Tam i tak nie da się stworzyć liniowej obsługi pasażerskiej, to mrzonki.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska