Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Utrudnienia na ulicach Legionów i Jagiełły w Oświęcimiu związane z budową obwodnicy. Wykonawca podał termin ich zakończenia. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń, w tym przy ul. Legionów
Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń, w tym przy ul. Legionów GDDKiA
Wykonawca obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 zapewnił, że wszystkie elementy inwestycji realizowane są bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Dotyczy to także budowy rond w ciągu drogi 933 na ulicy Legionów w kierunku Brzeszcz i drogi 948 na ulicy Jagiełły w stronę Kęt, gdzie obecnie są największe utrudnienia.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa rond na obwodnicy Oświęcimia zgodnie z planem

Jak zapowiedzieli przedstawiciele firmy Budimex, która jest głównym wykonawcą obwodnicy, oba ronda mają być przejezdne w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia odbywa się zgodnie z planem, także przy ul. Zatorskiej
Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia odbywa się zgodnie z planem, także przy ul. Zatorskiej GDDKiA
Zgodnie z planem odbywa się budowa mostu nad Sołą w ciągu obwodnicy Oświęcimia
Zgodnie z planem odbywa się budowa mostu nad Sołą w ciągu obwodnicy Oświęcimia GDDKiA

- Jeśli nic nas nie zaskoczy przywrócimy dwukierunkowy ruch na drogach wojewódzkich do końca roku. Roboty wykończeniowe typu oznakowanie, pobocza będą tam jeszcze kontynuowane - twierdzi Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex.

Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem
Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem GDDKiA
Budowa rond w ciągu powstającej obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń
Budowa rond w ciągu powstającej obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń UM w Oświęcimiu

Budowa trzeciego ronda na ulicy Zatorskiej za Castoramą na tym etapie nie powoduje utrudnień w ruchu.

Także budowa mostów na Sole i Wiśle odbywa się bez zakłóceń. - Obiekt nad Sołą jest wykonywany zgodnie z planem, mamy gotowe prawie wszystkie podpory i robimy teraz konstrukcję pomostu. Z mostem nad Wiśle jest podobna sytuacja, czyli są podpory, pracujemy nad konstrukcją roboczą i platformami, które będą podstawą pod konstrukcję właściwą obiektu - wyjaśnia Paweł Darowski.

Największym wyzwaniem będzie budowa tunelu pod linią kolejową w rejonie ul. Ostatni Etap
Największym wyzwaniem będzie budowa tunelu pod linią kolejową w rejonie ul. Ostatni Etap GDDKiA
Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem
Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem GDDKiA

Największym wyzwaniem kolejnych miesięcy na budowie obwodnicy będzie drążenie tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Ostatni Etap.

- Tunel pod czynną linią kolejową, ze względu na technologię i stopień skomplikowania, zajmie więcej czasu, będziemy starali się go wykonać do czerwca 2025 roku – dodaje kierownik budowy z firmy Budimex.

W ostatnich dniach przedstawiciele firmy oraz inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i Urzędu Gminy oraz starosta oświęcimski Andrzej Skrzypiński, spotkali się w Urzędzie Miasta z prezydentem Januszem Chwierutem.

Poruszono m.in. temat zarządzania ruchem na budowach rond i konieczności jego usprawnienia, aby nie tworzyć niepotrzebnych korków, zwłaszcza na drodze 933, w godzinach dojazdu do pracy i z pracy.

– Zwracaliśmy uwagę, aby ta możliwość przejazdu była jak najkrótsza, aby jego dynamika i rytm był uzależniony od pory dnia oraz aktualnej sytuacji na drodze. Mówiliśmy też o innych problemach, które występują na przebiegu tej inwestycji. Jednym z nich jest realizacja przejścia pod torami kolejowymi przy ulicy Ostatni Etap czy budowa mostów na Sole i Wiśle. Dla nas jest to strategiczna inwestycja, dlatego miasto, ale również starostwo i gmina Oświęcim są zaangażowane w to przedsięwzięcie, współpracujemy z wykonawcą i inwestorem – podkreśla prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu będą trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, tj. na zjeździe w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska