Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Bęble uczą dzieci twórczego myślenia poprzez żonglowanie [ZDJĘCIA]

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Fot. Archiwum gminy Wielka Wieś
„Od zabawy do twórczego myślenia czyli po co to żonglowanie?” - to propozycja zajęć dla uczniów z Bębła w gminie Wielka Wieś. Okazuje się, że istnieje pedagogika żonglowania, czyli metoda zalecana przez psychologów do rozwiązywania trudności np. dysleksji, deficytu skupienia uwagi, nadpobudliwości.

W gminie Wielka Wieś projekt skierowany jest do 40 osobowej grupy dzieci ze Szkoły Podstawowej w Bęble oraz ich rodziców. Zainicjowała go biblioteka publiczna we współpracy z ośrodkiem kultury i ośrodkiem pomocy społecznej. Zajęcia mają trwać pół roku, są dofinansowywane z Fundacji BGK.

Jak przekonują organizatorzy - żonglowanie jest świetną zabawą i metodą na zwiększenie skupienia uwagi i pozytywne stymulowanie mózgu angażujące obie półkule jednocześnie. Dzięki temu wzrasta u dzieci zdolność uczenia się, kreatywność oraz możliwości intelektualne. Wpływa pozytywnie na integracje w grupie, komunikację i wzmocnienie więzi.
Dzieci już rozpoczęły zajęcia, wkrótce zostaną też zorganizowane dla rodziców.

Na inauguracyjne zajęcia biblioteka zaprosiła profesjonalistów żonglerki z firmy Famiga, którzy dali niesamowity pokaz. Żonglowali piłkami, maczugami, kołami, kostkami, chustami. Zabawa była tym lepsza, że po pokazie dzieci próbowały naśladować trenerów żonglerki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: W Bęble uczą dzieci twórczego myślenia poprzez żonglowanie [ZDJĘCIA] - Dziennik Polski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska