https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bęble uczą dzieci twórczego myślenia poprzez żonglowanie [ZDJĘCIA]

Barbara Ciryt
Fot. Archiwum gminy Wielka Wieś
„Od zabawy do twórczego myślenia czyli po co to żonglowanie?” - to propozycja zajęć dla uczniów z Bębła w gminie Wielka Wieś. Okazuje się, że istnieje pedagogika żonglowania, czyli metoda zalecana przez psychologów do rozwiązywania trudności np. dysleksji, deficytu skupienia uwagi, nadpobudliwości.

W gminie Wielka Wieś projekt skierowany jest do 40 osobowej grupy dzieci ze Szkoły Podstawowej w Bęble oraz ich rodziców. Zainicjowała go biblioteka publiczna we współpracy z ośrodkiem kultury i ośrodkiem pomocy społecznej. Zajęcia mają trwać pół roku, są dofinansowywane z Fundacji BGK.

Jak przekonują organizatorzy - żonglowanie jest świetną zabawą i metodą na zwiększenie skupienia uwagi i pozytywne stymulowanie mózgu angażujące obie półkule jednocześnie. Dzięki temu wzrasta u dzieci zdolność uczenia się, kreatywność oraz możliwości intelektualne. Wpływa pozytywnie na integracje w grupie, komunikację i wzmocnienie więzi.
Dzieci już rozpoczęły zajęcia, wkrótce zostaną też zorganizowane dla rodziców.

Na inauguracyjne zajęcia biblioteka zaprosiła profesjonalistów żonglerki z firmy Famiga, którzy dali niesamowity pokaz. Żonglowali piłkami, maczugami, kołami, kostkami, chustami. Zabawa była tym lepsza, że po pokazie dzieci próbowały naśladować trenerów żonglerki.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
janusz milewski
a czy dr Andrzej J dalej żongluje monetą?pozdrowienia
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska