Podczas przeprowadzonej próby zbadano różne kąty szlifowania, tak aby określić, które z nich są najbardziej komfortowe dla cyklistów.
"Przebudowa takich przejazdów wiązałaby się z dużymi wydatkami, dlatego ZDMK postanowiło sprawdzić, czy modyfikacja istniejących krawędzi może być wystarczającym rozwiązaniem. Przed nami decyzja co do docelowej technologii wykonania takiego szlifowania. W najbliższych dniach rowerzyści przekażą ocenę skuteczności takiego rozwiązania i listę miejsc priorytetowych" - informują urzędnicy.
Przypominają też, że 3 września w gabinecie Stanisława Kracika, zastępcy prezydenta miasta odpowiadającego za infrastrukturę drogową, pieszą i rowerową, odbyło się spotkanie ZDMK z przedstawicielem inicjatyw rowerowych. Spotkania służyło omówieniu kwestii związanych z przejazdami rowerowymi, a w szczególności problemu wysokich krawężników, które utrudniają jazdę rowerzystom. Grupa aktywistów rowerowych już wcześniej zwróciła uwagę na potrzebę dostosowania infrastruktury do obecnych standardów, organizując tzw. mikronajazdy w nocy, by unaocznić skalę problemu.
Wszyscy uczestnicy spotkania zadeklarowali współpracę, by określić, które lokalizacje wymagają priorytetowych działań ZDMK. Ustalono, że Zarząd Dróg Miasta Krakowa powinien skupić się na najbardziej problematycznych miejscach, ale również rozważyć działania w innych lokalizacjach.
Efektem tamtego spotkania jest również decyzja o uruchomieniu specjalnego adresu e-mail: [email protected], na który rowerzyści mogą zgłaszać propozycje związane z infrastrukturą rowerową.
Polacy opracowali lek na śmiertelną chorobę
