FLESZ - Migrena to nie wyrok

Dzięki nowemu rozwiązaniu możemy szybko skonsultować niepokojące objawy, czy otrzymać potrzebną e-receptę bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy zadzwonić pod darmowy numer 800 137 200, który obowiązuje na terenie całej Polski. Połączenia od pacjentów są odbierane w czasie, gdy nie działają gabinety lekarzy rodzinnych – od poniedziałku do piątku od 18.00 do 8.00 rano następnego dnia oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta.
Pod numerem TPK dyżur sprawują pielęgniarki, położne oraz lekarze. W trakcie rozmowy personel medyczny udzieli porad dotyczących stanu zdrowia, a w razie potrzeby może również wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
Wpierw dzwoniący prowadzi rozmowę z pielęgniarką lub położną. Jeśli sytuacja tego wymaga, jest również łączony z lekarzem. Gdy porada telefoniczna to za mało, dzwoniącemu choremu zaleca się wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, kontakt z lekarzem rodzinnym w godzinach pracy przychodni podstawowej opieki zdrowotnej lub – w przypadku stwierdzenia nagłego zagrożenia zdrowia i życia – wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Do tej pory medycy dyżurujący pod numerem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu odebrali już blisko 27 tys. połączeń. Co ważne na połączenie czeka się raptem kilkanaście sekund. Dotychczas 51 proc. porad udzieliły pielęgniarki i położne, a 49 proc. lekarze.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu stanowi uzupełnienie stacjonarnych gabinetów nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, które działają na terenie całego województwa. Na linii TPK porozmawiamy zarówno w języku polskim, jak również angielskim, rosyjskim oraz ukraińskim. Co istotne, z konsultacji mogą skorzystać także osoby niesłyszące. Z myślą o nich działa specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy obecności tłumacza Polskiego Języka Migowego. Szczegóły dotyczące TPK można znaleźć na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.