W ramach inwestycji przebudowane będą m.in. tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wiadukty (11 kolejowych i 3 drogowe). Zmiana obejmie również przejazdy kolejowe, a dzięki dodatkowym urządzeniom zabezpieczenia, poprawi się poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi. Poprawi się także standard obsługi pasażerów dzięki modernizacji peronów i urządzeń obsługi podróżnych, m.in. w Rudawie, Zabierzowie i Mydlnikach.
Ponadto wybudowane będzie nowych peronów wraz z elementami małej architektury na stacjach: Rudawa, Zabierzów, Kraków Mydlniki Wapiennik. Dojścia do peronów, uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych, umożliwią m.in. pochylnie, a na stacji Zabierzów również windy.
Modernizacja trasy Katowice-Kraków rozpoczęła się pięć lat temu i powinna się zakończyć w czerwcu 2014 r. Ale firma wykonująca zlecenie została postawiona w stan upadłości. Dokończenie robót ma być finansowane z unijnych funduszy przewidzianych na inwestycje kolejowe w latach 2014-2020.
Źródło: Dziennik Polski
