100 tysięcy - tyle osób kilka dni temu grało jednocześnie na platformie Steam w wyprodukowaną przez krakowskie studio CD Projekt grę „Wiedźmin 3. Dziki Gon ”. To liczba imponująca, nawet jak na grę która od lat cieszy się międzynarodową popularnością i uchodzi za polską wizytówkę w świecie gamedevu.
- 100 tysięcy graczy naraz robi wrażeni tym większe, że „Wiedźmin” bije rekordy popularności cztery lata po swojej premierze – piszą dziennikarze branżowego portalu Kotaku.
Nie tylko po grę sięgają fani białowłosego pogromcy potworów. Ekspresowo wyprzedają się też związane z uniwersum Wiedźmina gadżety – zarówno te, które na Allegro możemy kupić za kilkadziesiąt złotych, jak i te kolekcjonerskie, oferowane przez CD Projekt. Na stronie studia, znajdziemy m.in. „36-centymetrową, ręcznie malowaną figurkę przedstawiającą Cirillę Fionę Elen Riannon jako wojowniczkę w Kraju Kwitnącej Wiśni ”. Obok niej widnieje napis: niedostępny oraz Planowana data dostawy: początek 3. kwartału 2020. I cena, bagatela: 1046 zł.
Do odkrywania przygód Wiedźmina rzucili się również miłośnicy literatury: w ostatnich dniach saga autorstwa Andrzeja Sapkowskiego trafiła na listy bestsellerów Amazona i New York Timesa.
Aż strach pomyśleć, co by się działo, gdyby Netflix na podstawie prozy Sapkowskiego wyprodukował jakiś naprawdę dobry serial.
WIDEO: Krótki wywiad
