https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wisła Kraków najbardziej medialna w Polsce

informacja prasowa
Udział w eliminacjach Ligi Mistrzów zapewnił bardzo duże zainteresowanie "Białej Gwieździe". W lipcu dominowały w mediach kluby biorące udział w rozgrywkach europejskich, a więc także Śląsk Wrocław i Legia Warszawa - wynika z raportu "Polska Piłka" wydanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Wisła znalazła się na czele zestawienia po raz pierwszy od 14 miesięcy.

Zobacz także:

Poprzednio zespół z Reymonta był najbardziej medialnym klubem ligi w maju 2010 roku, gdy przegrał z Lechem Poznań rywalizację o mistrzostwo Polski. Tym razem poznański klub znalazł się dopiero na czwartym miejscu - przed Cracovią, Polonią Warszawa i Zagłębiem Lubin. Dopiero na ósmej lokacie uplasowała się Jagiellonia Białystok - czwarty z klubów reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej. Zespół z Białegostoku odpadł już 7 lipca, dlatego jego występ nie przysporzył klubowi wielkiego zainteresowania.

Co ciekawe, to jednak Śląsk Wrocław okazał się najczęściej opisywanym zespołem w samej prasie. Wisła w tym zestawieniu była trzecia, ale zdominowała najważniejsze portale internetowe, dzięki czemu znalazła się na pierwszym miejscu klasyfikacji łącznej. W przypadku Śląska niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konfrontacja z Dundee United. Wyeliminowanie Szkotów sprawiło, że wrocławianie zanotowali największą liczbę publikacji na pierwszych stronach. Analitycy agencji informacyjnej "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" podali, że w ciągu miesiąca było ich 30, o sześć więcej aniżeli o Wiśle Kraków. Po 23 takie teksty miały Cracovia i Lech Poznań. Najmniej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy okazał się beniaminek - Podbeskidzie Bielsko-Biała.

Na drugim froncie pierwsze miejsce ze zdecydowaną przewagą nad resztą stawki zajęła Polonia Bytom. Drużyna z Górnego Śląska wyprzedziła Arkę Gdynia oraz Zawiszę Bydgoszcz. Czwarte miejsce należy do Warty Poznań, a piąte do Wisły Płock. Warto zwrócić uwagę, że gdyby Polonię Bytom zestawić z drużynami z wyższej ligi, znalazłaby się ona tuż za pierwszą dziesiątką - na jedenastym miejscu. Najmniej publikacji spośród klubów pierwszoligowych dotyczyło tych z małych miasteczek - Termaliki Bruk-Bet Nieciecza, Dolcanu Ząbki i Kolejarza Stróże.

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji zanotowały kluby z dużych miast. Najatrakcyjniejsze dla sponsorów w minionym miesiącu były kolejno Wisła Kraków (18,5 mln zł), Legia Warszawa (16,8 mln zł), Polonia Warszawa (16 mln zł), Cracovia (14,6 mln zł), Śląsk Wrocław (14,5 mln zł) i Lech Poznań (14,1 mln zł). Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za powierzchnie reklamową równą tej zajętej przez publikacje prasowe o badanych klubach. Obliczany jest on zgodnie z cennikami reklamowymi poszczególnych tytułów.

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W lipcu 2011 przeanalizowano 14,8 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji.

Pełny raport: TUTAJ

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Głosuj na najlepsze schronisko Małopolski

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Wybrane dla Ciebie

Rondo na wjeździe do Zakopanego w rozkwicie. Kwiatowa rozeta wita gości

Rondo na wjeździe do Zakopanego w rozkwicie. Kwiatowa rozeta wita gości

Do Krakowa zjechały na targi małe, mobilne... domy. Ile za ruchomy metr?

Do Krakowa zjechały na targi małe, mobilne... domy. Ile za ruchomy metr?

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska