Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wisła Kraków najbardziej medialna w Polsce

informacja prasowa
Udział w eliminacjach Ligi Mistrzów zapewnił bardzo duże zainteresowanie "Białej Gwieździe". W lipcu dominowały w mediach kluby biorące udział w rozgrywkach europejskich, a więc także Śląsk Wrocław i Legia Warszawa - wynika z raportu "Polska Piłka" wydanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Wisła znalazła się na czele zestawienia po raz pierwszy od 14 miesięcy.

Zobacz także: Wisła na zakręcie. Jak i kiedy z niego wyjdzie?

Poprzednio zespół z Reymonta był najbardziej medialnym klubem ligi w maju 2010 roku, gdy przegrał z Lechem Poznań rywalizację o mistrzostwo Polski. Tym razem poznański klub znalazł się dopiero na czwartym miejscu - przed Cracovią, Polonią Warszawa i Zagłębiem Lubin. Dopiero na ósmej lokacie uplasowała się Jagiellonia Białystok - czwarty z klubów reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej. Zespół z Białegostoku odpadł już 7 lipca, dlatego jego występ nie przysporzył klubowi wielkiego zainteresowania.

Co ciekawe, to jednak Śląsk Wrocław okazał się najczęściej opisywanym zespołem w samej prasie. Wisła w tym zestawieniu była trzecia, ale zdominowała najważniejsze portale internetowe, dzięki czemu znalazła się na pierwszym miejscu klasyfikacji łącznej. W przypadku Śląska niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konfrontacja z Dundee United. Wyeliminowanie Szkotów sprawiło, że wrocławianie zanotowali największą liczbę publikacji na pierwszych stronach. Analitycy agencji informacyjnej "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" podali, że w ciągu miesiąca było ich 30, o sześć więcej aniżeli o Wiśle Kraków. Po 23 takie teksty miały Cracovia i Lech Poznań. Najmniej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy okazał się beniaminek - Podbeskidzie Bielsko-Biała.

Na drugim froncie pierwsze miejsce ze zdecydowaną przewagą nad resztą stawki zajęła Polonia Bytom. Drużyna z Górnego Śląska wyprzedziła Arkę Gdynia oraz Zawiszę Bydgoszcz. Czwarte miejsce należy do Warty Poznań, a piąte do Wisły Płock. Warto zwrócić uwagę, że gdyby Polonię Bytom zestawić z drużynami z wyższej ligi, znalazłaby się ona tuż za pierwszą dziesiątką - na jedenastym miejscu. Najmniej publikacji spośród klubów pierwszoligowych dotyczyło tych z małych miasteczek - Termaliki Bruk-Bet Nieciecza, Dolcanu Ząbki i Kolejarza Stróże.

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji zanotowały kluby z dużych miast. Najatrakcyjniejsze dla sponsorów w minionym miesiącu były kolejno Wisła Kraków (18,5 mln zł), Legia Warszawa (16,8 mln zł), Polonia Warszawa (16 mln zł), Cracovia (14,6 mln zł), Śląsk Wrocław (14,5 mln zł) i Lech Poznań (14,1 mln zł). Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za powierzchnie reklamową równą tej zajętej przez publikacje prasowe o badanych klubach. Obliczany jest on zgodnie z cennikami reklamowymi poszczególnych tytułów.

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W lipcu 2011 przeanalizowano 14,8 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji.

Pełny raport: TUTAJ

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Głosuj na najlepsze schronisko Małopolski

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska