WISŁA KRAKÓW. Najbogatszy serwis w Polsce o piłkarskiej drużynie "Białej Gwiazdy"
To już stała tendencja, ponieważ podobnie było w grudniu. Wisła zamieściła na swoim oficjalnym profilu w styczniu 501 postów, co przyniosło 5,1 mln wyświetleń i 71 tysięcy interakcji. Dla porównania, wspomniana Legia przy swoich 330 wpisach zanotowała 6,4 mln wyświetleń i 73 tysiące interakcji. Ale już trzeci w tym zestawieniu Lech Poznań był dość daleko od Wisły. Zamieścił bowiem 290 wpisów, co przyniosło 3 mln wyświetleń i 36 tysięcy interakcji.
Wisła jest klubem I ligi, ale porównujemy ją do czołówki ekstraklasy, bo pod względem medialności to właśnie takie firmy jak Legia czy Lech są dla niej realną konkurencją. Na zapleczu ekstraklasy jest pod tym względem prawdziwa przepaść jeśli zestawimy „Białą Gwiazdę” i pozostałe siedemnaście klubów. Dla porównania, według raportu PSMM Monitoring & More wszystkie kluby I-ligowe poza Wisłą wygenerowały łącznie nieco ponad 5,5 mln odsłon na portalu X. Sama Wisła - przypomnijmy - 5,1 mln. To efekt po pierwsze dużej popularności „Białej Gwiazdy”, ale też ogromu pracy, jaka jest wkładana w zamieszczanie poszczególnych postów. Wisła na portalu X zamieszcza średnio 16,1 posta dziennie, a przecież prowadzone są profile klubowe również w innych mediach społecznościowych.
Dodajmy, że w I lidze, za Wisłą znalazło się w zestawieniu aktywności na portalu X Zagłębie Sosnowiec, które zamieściło 126 postów, co przyniosło 827 tysięcy wyświetleń oraz 2,1 interakcji. Trzecia w zestawieniu jest Lechia Gdańsk - 159 postów, 773 tysięcy wyświetleń, 6,3 tysiąca interakcji.
I jeszcze konkluzja na koniec, podobna zresztą jak w grudniu. Nie trzeba mieć wcale dziesiątek tysięcy kibiców, żeby w takich rankingach wypadać całkiem dobrze. Przykładem jest ponownie Znicz Pruszków, który utrzymał piąte miejsce z grudnia 2023 roku w gronie I-ligowców. To efekt pomysłu na prowadzenie profilu przez osoby odpowiedzialne za to w klubie z Pruszkowa.
