https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce początek prac przy budowie nowego parkingu "P&R"

Piotr Ogórek
Urzędnicy rozstrzygnęli przetarg na budowę parkingu "Parkuj i Jedź" (P&R), który powstanie na pętli tramwajowej w Kurdwanowie. Prace budowlane mają się zakończyć w przyszłym roku w wakacje.

Za przygotowanie projektu, uzyskanie pozwolenia na budowę i samą realizację parkingu odpowiadać będzie krakowska firma Rejon Utrzymania i Budowy Dróg sp. z o.o., która za wykonanie zadania otrzyma kwotę nieco ponad 3,7 mln zł brutto.

– Zwycięska firma będzie miała 300 dni na realizację projektu licząc od momentu podpisania umowy. Oznacza to, że kierowcy będą mogli skorzystać z parkingu latem przyszłego roku – informuje Piotr Kącki, prezes Miejskiej Infrastruktury.

Parking na 172 miejsca powstanie pod estakadą pętli w Kurdwanowie. Wjazd będzie z ulicy por. Halszki. Z parkingu za darmo będą korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z kolei osoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za postój. Za to na podstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej.

Na parkingu mają się znaleźć również punkty ładowania pojazdów elektrycznych.

W kolejce czekają parkingi P&R "Bieżanów" (najniższa oferta od wykonawca była wyższa niż planowane środki miasta, przetarg zostanie rozstrzygnięty po ich zabezpieczeniu) oraz "Mały Płaszów". Tu podpisana została umowa z wykonawcą dokumentacji potrzebnej do rozpoczęcia budowy. Po ich uzyskaniu rozpisany zostanie przetarg zaprojektuj i zbuduj.

Kolejny parking P&R mają powstawać w Bronowicach, pomiędzy torowiskiem tramwajowym, magistralą kolejową a zjazdem z ul. Armii Krajowej do Bronowickiej. Będzie to parking wielopoziomowy z terminalem autobusowym, który zintegruje komunikację kolejową, tramwajową, autobusową i samochodową.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
asdf
Już w tej chwili w tramwajach odjeżdżających rano w godzinach szczytu z Kurdwanowa jest tłok po przejechaniu 2-3 przystanków, czasami tramwaj jest zapakowany już na pierwszym przystanku od pętli. Częściej tramwaje tu już nie pojadą, przepustowość torowisk już jest wyczerpana. Do tego brak skomunikowania z SKA i notoryczny korek rano na Halszki. Jednym słowem - budujmy, byle tylko wydać trochę publicznych pieniędzy, wyciąć parę drzew i wylać jeszcze więcej betonu.
174
Miasto ma wybudować to wybuduje, a czy to się przyda i sprawdzi to już inna historia
H
Huop
zrobić szybki autobus po buspasie na Turowicza -Tischnera i dalej do centrum, bez bezsensownych przystanków co 100m, tylko żeby jakoś to jechało naprzód. Inaczej nie zachęcimy ludzi do parkowania na Kurdwanowie.
B
Becjaa
Przepraszam,ale czy ktoś przewidział jakie tam będą korki, już teraz jest masakra. Droga osiedlowa, skrzyżowanie plus tranwaje. Będzie super, już się cieszę
B
Bolo
ani nie dojedzie tam SKA, ani nie ma ścieżek rowerowych. Kto tam zostawi swoje auto. Chyba że tramwajem pojedzie?? Ale kto się będzie chciał wlec tramwajem, skoro ja nawet na rowerze go wyprzedzam.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska