https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wschodnia Obwodnica zmieni Kraków [ZDJĘCIA Z POWIETRZA]

Piotr Tymczak
W Nowej Hucie prowadzone są roboty drogowe na ogromną skalę, związane z budową trasy S7 oraz rozbudową ul. Igołomskiej - czytamy w "Dzienniku Polskim". Ogrom praca robi wrażenie. Najbardziej efektownie prezentuje się budowany podwójny most.

W szybkim tempie zmienia się krajobraz we wschodnich rejonach Krakowa. Już prawie na półmetku jest budowa wschodniej obwodnicy z podwójnym mostem przez Wisłę. Trwa także rozbudowa ul. Igołomskiej. Obie te drogi będą osiami dla nowego zagospodarowania otaczających terenów, na których planuje się utworzyć strefy przedsiębiorczości, biznesu i rekreacji oraz wypoczynku.  W przypadku wschodniej obwodnicy, stanowiącej odcinek trasy S7, wykonano już 43 proc. robót. - Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Przewiduje on, że nową trasą kierowcy pojadą w połowie 2017 roku - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

Przejeżdżając przez okoliczne drogi, można już zauważyć powstający most, a także inne fragmenty trasy S7. Nowa droga ekspresowa (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) pobiegnie od węzła Rybitwy (ul. Christo Botewa) do węzła Igołomska. W ramach inwestycji powstanie kolejna przeprawa przez Wisłę. Stanowić ją będą dwa równoległe mosty - o długości 700 metrów. Przebiegająca przez wschodnią część miasta trasa połączy dwie dzielnice Krakowa: Bieżanów i Nową Hutę. - Nowa droga przejmie część ruchu tranzytowego, który teraz odbywa się przez miasto. Będzie też wykorzystywana do ruchu międzydzielnicowego - informuje Stanisław Albricht z firmy Altrans, autor rozwiązań transportowych, jakie zapisano w Studium rozwoju Krakowa. 

Najbardziej zaawansowane są prace drogowe na odcinku od węzła Rybitwy do mostu na Wiśle, które zrealizowano już w 66 proc. Prowadzone są roboty przy wiaduktach drogowych. Jeden z nich, w ciągu ul. Nad Drwiną, jest wykonany w stanie surowym. Ma już żelbetową konstrukcję. Trzeba zrobić jeszcze odwodnienie, wyposażenie obiektu, nawierzchnię. Wiadukt ma być gotowy na Światowe Dni Młodzieży. Wiadukt nad ul. Christo Botewa, po którym przebiega S7, także ma już gotową konstrukcję. Aktualnie budowane są tu mury oporowe. Trwają prace przy przepuście drogowym w ciągu ul. Łutnia, ale samochody przejeżdżają tu już pod budowaną S7. 

Więcej o budowie w "Dzienniku Polskim"
 

Źródło: Dziennik Polski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nowa Huta
A z Igołomskiej gdzie cały ruch samochodowy ? - zapcha się centrum Nowej Huty ?
z
zet
A czemuż to most będzie jakoś po skosie do rzeki (zdjęcie 2). Chyba łatwiej było drogę dopasować i most zrobić pod pod kątem prostym.

A co na to Petru?
G
Gość
Odkorkuje 1/3 miasta wg mnie zobaczymy, czy korki zmniejsza sie na Nowohuckie, Jana Pawła, Półłanki, Centralną, wypraowdzi ruch z miasta, zoabczymy:) 

O TO CHODZI
D
Dziadek
Zapomnijcie o rozwoju bo dzisiaj 1 EURO = 4,5 PLN! A na konie roku 5,0 PLN!
K
KRakowanin
PRZECIELI OSIEDLE MIESZKAŃCÓW NA PÓŁ POZBAWIAJĄC WTEN SPOSÓB POŁOWE MIESZKAŃCÓW MOŻLIWOŚCI NORMALNEGO (BEZPIECZNEGO) DOJŚCIA DO SZKOŁY (DZIECI) CZY AUTOBUSU

 
N
NH
O którym osiedlu Pan mówi?
W
Wojtek1972
Otwarcie obwodnicy da miastu oddech tylko na kilka miesięcy (przykład Wrocławia). Czy miasto Kraków przewidziało rozwój szybkiej komunikacji zbiorowej w Projecie Nowa Huta Przyszłości. Może warto zawczasu pomyśleć np. o połączeniu kolejowym. Tory są niedaleko i teren jeszcze  niezabudowany. SKA to projekt który ma ogromny, niestety niewykorzystany potencjał. Dam przykład: ogromne problemy komunikacyjne mieszkańców oś. Złocień można rozwiązać "stosunkowo" niewielkim kosztem, budując przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej. Ile może kosztować wybudowanie takiego przystanku, 10-20 mln. zl.?
K
Klarkson
Obwodnia powinna odciażyć igołomską i ruch od węzła targowisko, przez niepołomice. Obecnie to najpopularniejsze połaczenie nowej huty z autostradą. Tylko szkoda, że nie ma na razie planów zamkniecia obwodnicy i wyprowadzania dk7/s7. Niebawem dotacje się skończą, kredyty też nie będą wchodzić w grę.

 
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska