Wybudują nową drogę w Chrzanowie. Ma być "przedłużeniem" zachodniej obwodnicy i impulsem do rozwoju ośrodka przemysłowego
Poprzez połączenie dwóch istniejących ośrodków przemysłowych "Fablok" i "Kroczymiech", na terenie leśnym o powierzchni ok. 120 ha miała powstać Chrzanowsko-Libiąska Strefa Przemysłowo Usługowa. Lasy Państwowe nie dały zgody na wycinkę drzew i tych planów nie udało się ich zrealizować. Nie oznacza to jednak braku inwestycji w tej okolicy. Gmina planuje budowę tam drogi, która ma połączyć ulicę Fabryczną z Powstańców Styczniowych.
To niezwykle ważna inwestycja, która pozwoli wyprowadzić część ruchu z centrum miasta, z ul. Podwale, na zachodnią obwodnicę - podkreśla Robert Maciaszek, burmistrz Chrzanowa.
Obecnie ul. Fabryczna jest "ślepa". Prowadzi do osiedla Rospontowa i ośrodka przemysłowego "Fablok" i tam się kończy. Kierowcy, by tam dojechać muszą jechać przez centrum miasta ulicą Podwale lub Sienną, ewentualnie Borowcową. Dzięki planowanej inwestycji będą mogli ominąć te ruchliwe drogi. Budowa łącznika umożliwi kierowcom dojazd do ul. Powstańców Styczniowych skąd będą mogli dotrzeć do Libiąża lub zachodniej obwodnicy miasta, która prowadzi do drogi krajowej 79 i autostrady A4.
Na realizacji tego zadania mają skorzystać także okoliczni mieszkańcy. W ramach inwestycji wykonany zostanie remont odnogi ulicy Fabrycznej prowadzący do kortów tenisowych, noclegowni i wspólnoty mieszkaniowej. Obecnie droga wyłożona jest betonowymi płytami, po których jazda nie należy do przyjemności. Ma tam powstać droga asfaltowa.
Przygotowywany jest program funkcjonalno-użytkowy, w którym zawarte zostaną wymagania dotyczące tej inwestycji. Będzie ona realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. To firma, która zostanie wyłoniona w przetargu przygotuje dokumentację, określi optymalny przebieg drogi i wyceni prace związane z jej budową.
Wówczas dowiemy się ile dokładnie kosztować będą ta inwestycja. Kosztorys zakłada 9,8 mln zł - dodaje burmistrz.
To ile trzeba będzie finalnie zapłacić za budowę drogi w dużej mierze zależeć będą od jej dokładnego przebiegu. Przecinać będę teren Lasów Państwowych oraz prywatne grunty. Gmina musi zatem liczyć się z koniecznością wypłaty odszkodowań dla ich właścicieli, co znacząco podniesie koszty. Droga przecinać będę także linię kolejową.
Budowa ma być realizowana w oparciu o specustawę ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), co ma ułatwić przejmowanie gruntów.
Gmina Chrzanów liczy na pozyskanie środków zewnętrznych na realizację tej inwestycji. Budowę drogi zgłosiła jako jedno z trzech zadań do Rządowego Funduszu Polski Ład.
Liczymy, że uda nam się pozyskać dofinansowanie na ten cel. Budowa drogi będę impulsem do rozwoju tej przemysłowej części miasta - podkreśla Robert Maciaszek.
Jeśli gminy udałoby się pozyskać środki na realizację tej inwestycji, to przetarg na jej realizacje powinien zostać ogłoszony już jesienią tego roku.
- Pożar mieszkania w Libiążu. "Płonęło jak pochodnia"
- Chrzanów. Agresywny rottweiler rozszarpał małego psa. Właściciel dostał... mandat
- Domy z ogrodem w Chrzanowie i okolicy do zamieszkania od zaraz
- Małopolski Festiwal Smaku w Wygiełzowie przyciągnął setki gości
- Nowoczesne baseny i stadion miejski powstaną na Kątach w Chrzanowie
FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy
