Problem pojawił się wraz z otwarciem odcinka drogi ekspresowej S7 Widoma - Kraków i fragmentu północnej obwodnicy Krakowa. Brak połączenia z budowanym jeszcze ostatnim fragmentem ringu sprawił, że część kierowców musi zjechać na terenie Nowej Huty na lokalne drogi, tym samym znacznie zwiększając tam ruch. Najgorzej jest w piątkowe popołudnie, kiedy wielu kierowców wyjeżdża z Krakowa. Podobnie jest w niedzielne popołudnia.
Wzrosło natężenie ruchu na ul. Mistrzejowickiej
W uzasadnieniu projektu uchwały podjętej przez radnych z Mistrzejowic czytamy, że w związku z oddaniem do użytku drogi ekspresowej S7 i S52 (Północna Obwodnica Krakowa) znacząco wzrosło natężenie ruchu na ul. MIstrzejowickiej.
"Oprócz samochodów osobowych coraz częściej poruszają się nią również pojazdy ciężarowe i TIR-y, co prowadzi do przeciążenia tej drogi, jej szybkiej degradacji oraz zwiększenia zagrożenia dla pieszych. Ulica Mistrzejowicka nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu, a jej infrastruktura drogowa ulega przyśpieszonemu zniszczeniu - czytamy.
Alternatywna trasa
Radni podkreślają, że w związku z tym konieczne jest stworzenie alternatywnej trasy - tzw. ul. Mistrzejowickiej Bis, która pozwoli na rozłożenie natężenia ruchu i poprawę bezpieczeństwa mieszkańców. Zdaniem przedstawicieli dzielnicy koncepcja tej inwestycji stanowi realne rozwiązanie problemów nadmiernego obciążenie ul. Mistrzejowickiej i wymaga uwzględnienia w planach infrastrukturalnych miasta.
