Miejscem muzycznych prezentacji są dwie zabytkowe świątynie: kościół Świętej Trójcy przy klasztorze klarysek i kościół farny Świętej Elżbiety oraz sala teatralna Sokoła. Jedną z gwiazd festiwalu był zespół „The Parley of Instruments Renaissance Violin Band" z Wielkiej Brytanii.
Stary Sącz jest miejscem wyjątkowym na mapie polskiej muzyki jak również w historii tradycji muzycznych Europy. To właśnie tam, w klasztorze sióstr klarysek, powstawały pierwsze polskie kompozycje wielogłosowe i co ważne działo się to równocześnie z rodzeniem się polifonii w Europy, w najsławniejszym wówczas ośrodku muzycznym świata, Paryskiej Szkole Notre Dame.
Stary Sącz, jako kolebka polifonii, został jednak zapomniany na wieki. Odkryto go na nowo w latach 70. dwudziestego wieku odnajdując w bibliotece klasztoru starosądeckich klarysek zapis nutowy conductusu „Omnia Beneficia". To wydarzenie zainspirowało do organizowania Starosądeckich Festiwali Muzyki Dawnej.
Jeden z koncertów festiwalu tegorocznego, który rozpoczął się w środę, nazwano „Muzyka instrumentalna w siedemnastowiecznej Polsce". Jego miejscem był kościół farny św. Elżbiety, a wykonawcami Brytyjczycy – zespół „The Parley of Instruments Renaissance Violin Band".
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze