https://gazetakrakowska.pl
reklama
18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG SR - pasek na kartach artykułów

XXXV Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej [ZDJĘCIA]

Stanisław Śmierciak
Stanisław Śmierciak
Starym Sączu trwa trzydziesty piąty Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej. Choć impreza jest jubileuszowa, organizatorzy zdołali zapewnić tylko po jednym koncercie dziennie.

Miejscem muzycznych prezentacji są dwie zabytkowe świątynie: kościół Świętej Trójcy przy klasztorze klarysek i kościół farny Świętej Elżbiety oraz sala teatralna Sokoła. Jedną z gwiazd festiwalu był zespół „The Parley of Instruments Renaissance Violin Band" z Wielkiej Brytanii.

Stary Sącz jest miejscem wyjątkowym na mapie polskiej muzyki jak również w historii tradycji muzycznych Europy. To właśnie tam, w klasztorze sióstr klarysek, powstawały pierwsze polskie kompozycje wielogłosowe i co ważne działo się to równocześnie z rodzeniem się polifonii w Europy, w najsławniejszym wówczas ośrodku muzycznym świata, Paryskiej Szkole Notre Dame.

Stary Sącz, jako kolebka polifonii, został jednak zapomniany na wieki. Odkryto go na nowo w latach 70. dwudziestego wieku odnajdując w bibliotece klasztoru starosądeckich klarysek zapis nutowy conductusu „Omnia Beneficia". To wydarzenie zainspirowało do organizowania Starosądeckich Festiwali Muzyki Dawnej.

Jeden z koncertów festiwalu tegorocznego, który rozpoczął się w środę, nazwano „Muzyka instrumentalna w siedemnastowiecznej Polsce". Jego miejscem był kościół farny św. Elżbiety, a wykonawcami Brytyjczycy – zespół „The Parley of Instruments Renaissance Violin Band".

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosia
nowy dyrektor artystyczny festiwalu twierdzi, że w tym roku postawi na jakość, a nie na ilość jak to bywało w latach ubiegłych. mi osobiście każda formuła się podoba.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska