Ponad dwa lata budowy i łącznik z A4 gotowy
Wyczekiwany łącznik, o budowie którego mówiło się już w trakcie planowania budowy autostrady A4, powstał w niewiele ponad dwa lata. Cała droga liczy w sumie ponad 2,5 kilometra i w dużej mierze biegnie zmodernizowaną ulicą Witosa. Sama przeprawa nad Dunajcem, która połączyła brzegi rzeki pomiędzy Ostrowem a Kępą Bogumiłowicką ma 815 metrów długości, co oznacza, że jest to najdłuższy most w Małopolsce. W dodatku posiada najdłuższe w Polsce przęsło – o długości 185 metrów, realizowane w technologii tzw. betonowania nawisowego.
- Wszystkie prace przy łączniku i moście zostały już zakończone. Warunkiem koniecznym do tego, aby można było oddać go do ruchu jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Stosowne kroki w tym kierunku zostały już wdrożone – wyjaśnia Agnieszka Ćwiertniewicz z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Nowa droga i most schowane pod śniegiem
W tym momencie wjazd na nowy most zarówno od strony Tarnowa czy z węzła autostradowego w Wierzchosławicach jest niemożliwy. Ustawione drogowskazy są jeszcze przesłonięte czerwoną taśmą, na wjazdach stoją bariery, a od soboty część łącznika z mostem pokrywa dodatkowo grupa warstwa śniegu. Ponieważ obiekt nie jest jeszcze użytkowany, nikt go na razie nie odśnieża.
Wciąż aktualna jest przypuszczalna data otwarcia nowej drogi i mostu do użytku. Jeżeli uda się sprawnie przeprowadzić wszystkie procedury nastąpi to pod koniec grudnia.
Nowa przeprawa ułatwi dojazd z Tarnowa do A4 i w drugim kierunku. Kierowcy nie będą musieli już błądzić wąskimi, gminnymi drogami, ku rozpaczy mieszkańców Ostrowa. A ciężarówki zmierzające do Azotów nie będą musiały już jechać tranzytem przez miasto. Wraz z nowym mostem powstała ścieżka rowerowa, dzięki której można będzie przejechać jednośladem z Tarnowa do Niepołomic i Woli Batorskiej.
Bądź na bieżąco i obserwuj
Na hali przy ul. Gumniskiej będzie remont, bo dach zaczął przeciekać
