Wojewoda Małopolski wszczął właśnie procedurę wydania pozwolenia na budowę rond na Ustupie. - Jest to jedno zadanie inwestycyjne, w ramach którego przebudowane zostanie skrzyżowanie drogi krajowej z ulicą Droga do Olczy, jak również ze skrętem na Harendę – mówi Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego.
Powstaną tam de facto dwa ronda – jedno na skrzyżowaniu zakopianki z Droga do Olczy, a drugie – nieco dalej – na skrzyżowaniu z wjazdem na stację benzynowej i Harendę.
Planowane ronda mają usprawnić ruch w tej części miasta – przede wszystkim wyjazd z ulic podporządkowanych na drogę krajową.
Trzecie rondo z kolei planowane jest na skrzyżowaniu drogi krajowej ze Spyrkówką. - Te inwestycje będą powstawały na podstawie porozumienia, jakie miasto podpisało z GDDKiA. Na podstawie tej umowy my jako miasto sfinansowaliśmy projekty tych inwestycji, z naszego budżetu pójdą także środki na wykup prywatnych nieruchomości, na których powstanie rondo. Budowę zaś nowych skrzyżowań sfinansuje GDDKiA – mówi Leszek Dorula.
Na razie drogowcy są na etapie uzyskiwania pozwoleń budowlanych. Gdy te będą prawomocne, zostanie dokonana wycena nieruchomości, jakie trzeba odkupić od ludzi. - 95 proc. inwestycji powstanie w pasie drogowym. Tylko niewielka część będzie budowana na terenach, które trzeba odkupić od prywatnych właścicieli – mówi burmistrz Zakopanego.
Wstępny plan drogowców jest taki, by wybudować wszystkie ronda w tym roku – o ile oczywiście uda się szybko pozyskać pozwolenie na budowę i wyłonić w przetargu wykonawcę.
- Według planów przetarg na projekt i rozbudowę zostanie ogłoszony przez GDDKiA w październiku 2022 roku - mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowej zakopianki na odcinku między Rabką, a Nowym Targiem. GDDKiA ocenia postęp prac na tym odcinku na 46 proc. Nowa droga do Nowego Targu ma zostać oddana do użytku w październiku 2023 roku.
Dobiegają końca także prace przy budowie tunelu drogowego na zakopiance pod Luboniem Małym – między Skomielną Białą, a Naprawą. Tunelem kierowcy powinny przejechać w wakacje 2022 roku.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
