Zakopane. Na drodze wjazdowej do miasta powstaną trzy ronda. Mają one usprawnić ruch na wjeździe do miasta

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
W tym miejscu na zakopiance mają powstać dwa skrzyżowania
W tym miejscu na zakopiance mają powstać dwa skrzyżowania GDDKiA
Udostępnij:
Na zakopiance w Zakopanem powstaną trzy nowe ronda – dwa na Ustupie i jedno na Spyrkówce. Prace najprawdopodobniej rozpoczną się w przyszłym roku. Ronda zbuduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Wojewoda Małopolski wszczął właśnie procedurę wydania pozwolenia na budowę rond na Ustupie. - Jest to jedno zadanie inwestycyjne, w ramach którego przebudowane zostanie skrzyżowanie drogi krajowej z ulicą Droga do Olczy, jak również ze skrętem na Harendę – mówi Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego.

Powstaną tam de facto dwa ronda – jedno na skrzyżowaniu zakopianki z Droga do Olczy, a drugie – nieco dalej – na skrzyżowaniu z wjazdem na stację benzynowej i Harendę.

Planowane ronda mają usprawnić ruch w tej części miasta – przede wszystkim wyjazd z ulic podporządkowanych na drogę krajową.

Trzecie rondo z kolei planowane jest na skrzyżowaniu drogi krajowej ze Spyrkówką. - Te inwestycje będą powstawały na podstawie porozumienia, jakie miasto podpisało z GDDKiA. Na podstawie tej umowy my jako miasto sfinansowaliśmy projekty tych inwestycji, z naszego budżetu pójdą także środki na wykup prywatnych nieruchomości, na których powstanie rondo. Budowę zaś nowych skrzyżowań sfinansuje GDDKiA – mówi Leszek Dorula.

Na razie drogowcy są na etapie uzyskiwania pozwoleń budowlanych. Gdy te będą prawomocne, zostanie dokonana wycena nieruchomości, jakie trzeba odkupić od ludzi. - 95 proc. inwestycji powstanie w pasie drogowym. Tylko niewielka część będzie budowana na terenach, które trzeba odkupić od prywatnych właścicieli – mówi burmistrz Zakopanego.

Wstępny plan drogowców jest taki, by wybudować wszystkie ronda w tym roku – o ile oczywiście uda się szybko pozyskać pozwolenie na budowę i wyłonić w przetargu wykonawcę.

- Według planów przetarg na projekt i rozbudowę zostanie ogłoszony przez GDDKiA w październiku 2022 roku - mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowej zakopianki na odcinku między Rabką, a Nowym Targiem. GDDKiA ocenia postęp prac na tym odcinku na 46 proc. Nowa droga do Nowego Targu ma zostać oddana do użytku w październiku 2023 roku.

Dobiegają końca także prace przy budowie tunelu drogowego na zakopiance pod Luboniem Małym – między Skomielną Białą, a Naprawą. Tunelem kierowcy powinny przejechać w wakacje 2022 roku.

Przełomowe odkrycie polskich naukowców

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
alert
Ronda rondecka

Obwodnica Centrum Zakopanego

Wojewoda Dorullo Sylwestrunio do roboty !!
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Oj tak... sronda na pewno usprawnia ruch tak jak np. usprawnily na krajowej 7-mce w Miechowie albo na dwupasmowej wylotowce z Krakowa na Olkusz. Rondo to zrownanie uprawnien kierowcow na drodze glownej i podrzednych. problem w tym, ze na drodze glownej jest ich zazwyczaj 10 razy wiecej !!! Oczywiscie na wiadukt w ciagu drogi glownej i wjazdy/zjazdy na nia/z niej nie ma pomyslu i pieniedzy. Dno i 5 metrrow mulu - tak wlasnie buduje sie drogi w Polsce !
Dodaj ogłoszenie