https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakopianka Rdzawka-Nowy Targ. Podpisali umowę na budowę drogi [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE]

Łukasz Bobek
Do 2023 roku przejedziemy z Krakowa dwupasmową zakopianką aż do Nowego Targu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 16 kilometrów nowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu.

W środę w Rdzawce na Piątkowej Górze Tomasz Pałasiński, dyrektor GDDKiA w Krakowie podpisał umowę z przedstawicielem firmy Intercor z Zawiercia. Umowa opiewa na 880 mln zł - tyle będzie kosztowało projektowanie i budowanie nowej zakopianki.

Szeroka droga

- W ramach inwestycji powstanie nieco ponad 16 kilometrów nowej dwujezdniowej drogi, po dwa pasy w każdym kierunku - mówi Tomasz Pałasiński. - Nowa droga powstanie w zupełnie nowym przebiegu.

W ramach inwestycji na 16 kilometrach powstaną cztery węzły drogowe - w Obidowej, Klikuszowej i dwa w Nowym Targu. Projektowana zakopianka zakończy się za Nowym Targiem, niemal na granicy z gminą Szaflary.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną 22 obiekty inżynieryjne - mosty, wiadukty, estakady. Wykonawca ma zrobić także drogi obsługujące tereny przyległe, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, a także kanalizację, odwodnienie, ekrany akustyczne, czy przejścia dla zwierząt przy nowe szosie.

DK47. Budowa zakopianki Rdzawka - Nowy Targ [MAPA, WIZUALIZACJE]

- Przewidujemy 23 miesiące na projektowanie i 26 miesięcy na budowę. Ten okres nie obejmuje miesięcy zimowych. Naszym zdaniem jest to czas, który powinien wystarczyć. O ile oczywiście pogoda nie spłata nam jakichś niespodzianek - mówi dyrektor GDDKiA.

Projekt, a co za tym idzie pozwolenie na budowę, czyli tzw. zezwolenie na realizację inwestycji drogowej powinno być za ok. 20 miesięcy. Przewidywany początek robót w terenie to sierpień 2020 roku.

Od Naprawy roboty trwają

Z kolei za dwa lata ma zakończyć się praca na wcześniejszym odcinku prac - od Lubnia do Rabki-Zdrój. - Roboty te podzielone są na trzy etapy. Najtrudniejsze prace są przy budowie tunelu pod Luboniem Małym. Zbliżamy się do połowy, mamy już wydrążone niemal 2 kilometry tunelu (dwa tunele po kilometrze dla każdego z kierunków jazdy). Cały tunel będzie liczył w sumie 4 kilometry, po 2 w każdym kierunku - mówi Pałasiński.

Pozostałe odcinki od Lubnia do tunelu i za tunelem do Rabki GDDKiA chce otworzyć na wakacje przyszłego roku. Tunel zaś ma być gotowy w 2020 roku.

Najszybciej, bo już za kilka tygodni mają być wpuszczone auta na dwukilometrowy odcinek nowej drogi od Chabówki do Zbójeckiej Góry.

Koniec drogi w Nowym Targu

Drogowcy zaznaczają, że nowa droga jest konieczna, bo natężenie ruchu na tym odcinku drogi krajowej jest z roku na rok coraz większe. Z badań wynika, że średnio na dobę odcinek ten pokonuje od 14 do 18 tys. samochodów, przy czym ilość ta się zwiększa gdy są zimowe ferie lub wakacje.

Choć większość z samochodów kieruje się w stronę Zakopanego, za Nowym Targiem GDDKiA nie planuje juz budowy drogi ekspresowej. Rozważany jest pomysł budowy trzeciego pasa na trasie Nowy Targ-Zakopane.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dlaczego nie planuje budowy na odcinku Nowy Targ - Zakopane??? Przecież im dalej od Krakowa w stronę Zakopca tym coraz większe korki , do Nowego Targu się jakoś doleci, ten odcinek też wymaga kilku prawo w każdą stronę ale kluczowy jest ten o którym pisałem a on pozostanie bez zmian już chyba na zawsze i będziemy jechać godzinę od Krakowa do Nowego Targu a do Zakopanego 3 albo 4 w sezonie wysokim albo na sylwestra...

k
krk
No tak dwa lata już rządzi Pis, więc jak mówisz o uratowaniu dokumentacji przed prezdawnienim to się zastanów czasem. tak, tak
K
KRK
Faktami lepiej nie szafować, bo każdy podaje te wygodne dla siebie. Ja cieszę się, że udało się uratować papiery tego odcinka przed przedawnieniem (tak, tak).
M
Marcin
Poczytaj sobie w GUS ile rocznie idzie na drogi. Nie ma znaczenia kto rządzi, kwota jest podobna, podobnie jak dotacje z UE na te cele. Do UE weszliśmy za PO, PIS był przeciwny. Lepiej znać fakty niż słuchać TVP.
K
Kierowca
Gdyby nadal rządziła PO to zobaczylibyśmy figę (z osmiorniczkami) a nie dwupasmówkę do Nowego Targu.
p
ps
a kiedy wreszcie podpiszą umowę na budowę s7 Kraków-widoma bo przetarg trwa już ponad trzy lata
e
ehhh
Jest rok 2018 - generalnie po 30 latach po tzw transformacji "zakopianka" nadal w budowie ehhh
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska