- Projektując magistralę, wykorzystałem informacje o historycznych szlakach handlowych, które niegdyś tędy biegły - tłumaczy Krzystof Pucek, przewodniczący Komisji Szlaków i Zagospodarowania PTTK Kraków.
Zobacz także: Powiat bocheński: nikt nie chce 40 tys. zł dotacji na własny biznes
Turysta będzie więc miał m.in. okazję poruszać się po dawnym szlaku węgierskim. Jak podkreślają twórcy magistrali, można zlokalizować tutaj trasy o różnym stopniu trudności. Jednak nie oznacza to, że przygotowanie szlaków będzie łatwe.
- Istniejące na terenie dawnej saliny bocheńskiej trasy rowerowe mają charakter wyłącznie lokalny i nie tworzą obecnie spójnego systemu, pozwalającego na zwiedzenie całego regionu. Brakuje oznaczeń, gwarancji bezpieczeństwa - informuje Adam Piskór, który jest również koordynatorem innego rowerowego projektu - Rowerowego Pierścienia Solnego "Salina Cracoviensis". Przygotowania do niego już się rozpoczęły, a od stycznia będą znakowane trasy.
"Sal de Bochegna" to projekt, który stara się o dofinansowanie. Jak oceniają twórcy, szansę na pieniądze są spore, bo bierze w nim udział 16 gmin w obrębie czterech powiatów.
- Cieszę się, że wreszcie ruszył projekt, który podniesie atrakcyjność turystyczną także północnej części saliny bocheńskiej - mówi Andrzej Pacuła, odpowiedzialny za promocję.
Projekt solnej magistrali ma kosztować 22 tysiące złotych.
Wybierz małopolską miss internetu. Zobacz zdjęcia pięknych dziewczyn!
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Podrobili 17 tys. ton paliwa, staną przed sądem
Najciekawsze świąteczne prezenty, wigilijne przepisy, pomysły na sylwestra - wszystko w serwisie świątecznym**swieta24.pl**