https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZIKiT policzy pasażerów. Za 800 tys. złotych

Arkadiusz Maciejowski
Wojciech Matusik
Urzędnicy przygotowują się do badań funkcjonowania komunikacji miejskiej. Właśnie ogłoszony został przetarg na wybór firmy, której zadaniem będzie m.in. policzenie, w których kierunkach i na których liniach podróżuje najwięcej osób, gdzie najczęściej się przesiadają i na jakich liniach pojazdy się spóźniają.

Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przyznaje, że badania - których koszt może wynieść nawet 800 tys. zł - mają odpowiedzieć na pytanie, jak funkcjonuje siatka połączeń tramwajowych i autobusowych po wprowadzeniu tzw. małej remarszrutyzacji w listopadzie ubiegłego roku.

- Na podstawie wyników właśnie tych badań będziemy mogli sprawdzić, czy należy wprowadzać korekty do częstotliwości kursowania czy też taboru, który funkcjonuje na danych liniach. Dopiero gdy będziemy mieli wyniki tych obiektywnych badań, będziemy je konfrontować z wnioskami składanymi przez mieszkańców i przekazywanymi za pośrednictwem mediów oraz ocenimy, czy są one zasadne - twierdzi Piotr Hamarnik.

Word Press Foto 2012 - Najlepsze zdjęcie prasowe 2012 r. [GALERIA]


Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nie-dziwi-nic
Ci to potrafią! Wywalono w ciągu ostatnich lat pieniądze na "marszrutyzację"; na niefunkcjonalny dworzec na Powstańców Wielkopolskich i równie doskonałą pętlę tramwajową na Czerwonych Makach; kasa poszła na zmiany nazwy przystanków, robiąc ludziom wodę z mózgu; w nowych autobusach i tramwajach więcej jest ekranów dotykowych, elektroniki i światełek itp, niż poręczy... No i jeszcze ten nieszczęsny konkurs na logotyp komunikacji miejskiej...
Nie ma oczywiście na wiaty przystankowe i chodniki koło nich, na porządnie nagrane komunikaty głosowe w autobusach, nie mówiąc o autobusach i tramwajach widmo, które kursują rzadko, albo wcale. Odcięto od sensownej komunikacji duże części Krakowa: starą Hutę, Prądnik Zachód, Bieżanów Nowy i kilka innych miejsc. Tworzy się linie potworki 572, 439, 429, 193, 432 (!) kursujące raz na dzień, nigdzie się nie zatrzymujące, albo jeżdżące stadami z innymi liniami.
Mydli oczy ludziom o tym jak to komunikacja miejska jest szybsza od samochodu, wygodna itp.
Zabawa trwa! Co by tu jeszcze sp.... Panowie?
t
tkks
Nie wiem czy się da wyciągnąć dane z kasownika, ale pamiętaj, że to nie jest miarodajne, bo bardzo dużo osób jeździ teraz na KKM.
Natomiast uważam, że to wyrzucanie kasy w błoto i w sumie tylko tyle potrafi ZIKiT. Ciekawe czy zechcą skontrolować linie aglomeracyjne, bo nie raz w nich jest totalna masakra.
S
Serpico
Czy w tej firmie nie ma rozsądnych ludzi tylko rządzi tam zgraja oszołomów ?
X
XWJ
Pewnie, że tak zwłaszcza, że wygra je SITK, która jest "córką" Politechniki Krakowskiej.
o
osłupiały
To wyglada na sterowany przepływ pieniądza!!!
A kto sprawdzi sprawdzających?
Czy tych danych nie mozna wyciągnąć z pamięci kasownika?
s
szary obywatel
"...badania - których koszt może wynieść nawet 800 tys. zł - mają odpowiedzieć na pytanie, jak funkcjonuje..." ZIKIT ?
A to nie wystarczy zapytać kierowców? ? ile mniej więcej jest pasażerów na jakich odcinkach w których godzinach?
p
pk
Panie Grzesiu Saponiu. Jest Pan teraz zastępcą dyretkora Zikitu. To może można było by to powierzyć Politechnice w ramach zajęć np. z komunikacji. Było by za darmo i dobrze.
t
tkris
Pamiętam jak uczęszczałem do Technikum Kolejowego i w ramach zajęć jeździliśmy tramwajami i autobusami i liczyliśmy pasażerów dla nas była frajda bo w szkole zwolnieni byliśmy z zajęć a szkoła parę groszy zarobiła. A teraz to musi być firma bo wiadomo ktoś ma zarobić.!!!!
K
Kolosmok
Lini 125 o godz5:15 i niech najpierw postarają się w siąść do tego autobusu na przystanku "Rondo Grzegórzeckie" a pozniej próbują liczyć-powodzenia :)
K
Kola
To jakoś kpina! Zamiast wydawać na kolejne bezsensowne badania i to pewno przez zewnętrzną firmę powinni pieniądze przeznaczyć na poprawę funkcjonowania obecnej komunikacji! Czemu to pan Hamarnik nie wsiądzie do tramwaju czy autobusu i nie policzy pasażerów? I oszczędność będzie i badania z pewnością będą wiarygodne.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska