https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zła wiadomość dla krakowskich kierowców, strefa płatnego parkowania powiększona [SONDA]

Piotr Rąpalski
Andrzej Banas / Polskapresse
Rada miasta uchwaliła poszerzenie strefy płatnego parkowania. Powiększy się o Stare Podgórze, część Zwierzyńca, Krowodrzy i Grzegórzek. Radni zrezygnowali ponadto z niższych o połowę opłat w tzw. strefach buforowych leżących dalej od centrum. Zapłacimy w nich tyle samo co w "zwykłej" strefie, czyli 3 zł za pierwszą godzinę postoju, 3,5 zł za drugą, 4,1 zł za trzecią i po 3 zł za czwartą i każdą kolejną godzinę. Dzięki temu strefa ma przynosić zysk, a nie tylko zarabiać na swoje utrzymanie.

Podstref będzie sześć, a nie pięć jak wcześniej planowano. Do obecnych P1- Stare Miasto, P2-Kazimierz, P3-między ulicą Lubicz, a Dworcem Głównym dołączy P4 - między Lubicz, al. Powstania Warszawskiego i ul. Podgórską, P5 - Stare Podgórze oraz P6 podzielona na pięć sektorów buforowych.

Zobacz krakowskich "mistrzów parkowania"

Za poszerzeniem obszaru płatnego parkowania opowiedziało się 18 z 43 radnych. Przeciw - 15. Reszta się wstrzymała lub nie brała udziału w głosowaniu. To poprzedziła burzliwa debata. Spierali się między sobą nawet samorządowcy z rządzącej Platformy.
- Uważam, że poszerzona strefa zaszkodzi przedsiębiorcom, bo kilenci nie będą jechać do centrum - stwierdził Wojciech Wojtowicz, radny PO. - Jak to, skoro łatwiej znajdą miejsce do parkowania - zauważył Paweł Ścigalski, jego klubowy kolega. Kłótnia dotyczyła też wpływu strefy na środowisko naturalne.

- Przy rotacji aut samochody ciągle parkują, a później zapalają silniki, aby odjechać. To szkodzi środowisku - stwierdził Stanisław Rachwał, radny PiS. - A czy lepiej jest gdy 30 samochodów ciągle jeździ w kółko i szuka miejsca? - odparł Bogusław Kośmider, radny PO.

Wygrała opcja poszerzenia strefy. Radni uwarunkowali jednak zgodę na to stworzeniem miejskiej spółki parkingowej, która w przyszłości zajmie się jej prowadzeniem oraz zbieraniem pieniędzy na budowę parkingów dzięki zyskowi z opłat.

Utrzymanie powiększonej strefy ma kosztować 12 mln zł. Wpływy z opłat (dzięki temu, że w strefach buforowych nie będzie taniej) mogą osiągnąć 15-16 mln zł. Nadwyżka ma zostać przeznaczona na tworzenie nowych miejsc postojowych. Pieniędzy będzie jeszcze więcej jeśli dzięki spółce miasto zrezygnuje z usług prywatnych operatorów.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Zapraszamy także na Facebooka Reportera Mobilnego Gazety Krakowskiej

Komentarze 63

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
and
słoiki studenciaki i wieśniaki won z Krowodrzy brawo dla zikitu!!!!!
t
tux
ja bym kazal panom radnym i innym urzedasom tez placic, oni cwaniaki maja karte strefowa za szybka i .... maja gdzies system a jakby sie poczuli przez pare dni jak zwykly obywatel to by zaczeli inaczej myslec troche
M
Marcin
Popieram strefy parkowania! po pierwsze ludzie zaczną oszczędzać, nie będą 5 przystanków autobusem,tramwajem jeździć samochodem, wyjdzie im to na zdrowie, zaoszczędzą, no i powietrze będzie lepsze, nie mówiąc już o walorach estetycznych ulic do siedmiu boleści wypełnionych samochodami, kraków to miasto gdzie pieszy i rowerzysta to intruzi, ma być tak samo jak chociażby w amsterdamie- a abonamenty dla mieszkańców powinny być bardzo niskie, ale tylko jeden samochód na osobę pracującą w rodzinie, gospodarstiw domowym, każde dodatkowe auto normalna stawka, np. 1 osoba pracuje to jedna zniżka, 3 pracują i odprowadzają skłądki to 3 zniżki, z tym że te zniżki powinny być napradę duże, nie 120 na rok za auto, ale rzędu 60-80 zł każde inne ponad stan auto taksować na maksa, no i przyjeznych tak samo, osoby które prowadzą działalność,kurierzy,śmieciarki i tym podobne też oczywiście zniżki
l
liquid
że kasa ze stref pójdzie na parkingi podziemne...
to wszystko jest tylko po to żeby załatać dziurę w budżecie na TU i TERAZ i żeby to zrobić będą wmawiać nam wszystko - nawet po smog!
J
Janek
wreszcie będą mogli zaparkować w cyeilizowany sposób, zapłacić, załatwić i odjechać. Tym, którzy muszą na dłużej też wyjdzie na zdrowie, dostaną się komunikacją miejską i takąż odjadą... Teraz czekamy na kolejny odważny krok t.j. zablokowania tranzytów przez centrum...
Z
ZR
Gdy chamy rozjeżdżają trawniki pod czyimś domem, to jest okey, to jest normalne miasto. Ale gdy nagle okazuje się, że pod Twoim domem ktoś będzie smrodził, hałasował, niszczył, to wtedy "nienormalne miasto", "nie da się żyć" itd.

Fajnie być takim hipokrytą?
m
mieszkaniec Krakowa
to jedyni którzy mieli rację!!!
z
zz
zyskowna bo krewni znajomi krolika wezma kase za prowadzenie strefy.
k
kk
a jak kierowcy się przesiada to wsiąść się nie będzie dało. Przeciez radni na oczach maja samochody, a komzbior dla nich dziś nie problem
h
hh
biznes będzie. Jak się nei da zyc to trzeba się przenieść. Jak masz domek na Woli to stać cie na zaciszne miejsce.
K
Krakus
Ale my tutaj nie rozmawiamy o centrum miasta, które faktycznie powinno być wyłączone z ruchu. Kalwaryjska chyba nie leży w centrum miasta.
:)
Szanowny Krakusie, Korwin-Mikke wielokrotnie mówił, że ograniczanie ruchu samochodowego poprzez zakazy jest "komunistyczne", a jedyna droga na regulację ruchu samochodowego, to wprowadzanie opłat, ponieważ wtedy jeździć będą tylko Ci, którzy naprawdę potrzebują dojazdu i parkingu w samym centrum.
J
Jm
hahaha! Żeby w XXI wieku pisać, że samochód to luksus dla hrabiego trzeba być po prostu zacofanym kmiotkiem. Do dorożki się przesiądź jeszcze.
K
Krakus
A jakieś podstawy do takiego twierdzenia masz?
P
Paweł
na pewno ten tytuł jest niezgodny z fachem dziennikarskim, rolą dziennikarzy jest informować a nie oceniać a w tym tytule jest zawarta ocena ... ten co to pisał nie wie co to dziennikarstwo (w Polsce nie ma dziennikarzy na poziomie)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska