Absurdalna odpowiedź krakowskich urzędników. Przyznają, że tory tramwajowe są w fatalnym stanie

Pog
Urzędnicy przyznają, że krakowskie tory są w tragicznym stanie i każdy dodatkowy przejazd tramwajowy może im zaszkodzić Fot: Adam Wojnar/Polska Press
Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych co roku organizuje "Krakowską Nockę", czyli nocny przejazd wynajętym tramwajem po ulicach Krakowa. W tym roku nie dostali jednak zgody. Powód? Urzędnicy przyznają, że stan torów jest fatalny i nie można na nie wpuścić dodatkowego kursu. Nawet pojedynczego.

WIDEO: Krótki wywiad

Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych ma wieloletnią tradycję. Działa od 1975 roku i jest najstarszą tego typu organizacją w Polsce. W ramach sekcji komunikacji miejskiej członkowie klubu zapewniają m.in. obsługę konduktorską Krakowskiej Linii Muzealnej obsługiwanej zabytkowym taborem, pomagają miejskiemu przewoźnikowi w remontach zabytkowych pojazdów oraz organizują przejazdy zabytkowymi pojazdami i okolicznościowe wydarzenia takie jak pożegnania wycofywanych z obsługi pojazdów.

Wśród powyższych wydarzeń od kilkunastu lat organizują "Krakowską Nockę", czyli nocny przejazd tramwajem po krakowskiej sieci tramwajowej. Wydarzenie odbywa się z reguły w styczniu i w ten sposób Klub tradycyjnie rozpoczyna kolejny sezon imprez komunikacyjnych.

Lista wstydu. Najbardziej zniszczone krakowskie torowiska. S...

W nowym sezonie taki przejazd się nie odbędzie, a powód, jaki urzędnicy podali, jest doprawdy absurdalny. "Z przykrością informujemy, że kolejna edycja imprezy z cyklu "Krakowska Nocka" nie odbędzie się. Powodem tego jest brak zgody Zarządu Dróg Miasta Krakowa na przejazd wynajętym tramwajem po krakowskich torowiskach. Pod spodem screen z uzasadnienia takiej decyzji" - czytamy w facebookowym wpisie Klubu.

W uzasadnieniu urzędnicy przyznają, że stan krakowskich torowisk jest fatalny i dlatego nie mogą się zgodzić na jeden dodatkowy przejazd.

"Częstotliwość oraz marszrutyzacja zbiorowej komunikacji w Krakowie przekłada się na wysokie obciążenie eksploatacyjne konstrukcji stalowej toru, a obecny stan infrastruktury torowej wymaga przeznaczenia znacznych nakładów finansowych na jej remonty i modernizację, nie występują zatem jakiekolwiek przesłanki racjonalizujące możliwość wykorzystania do celów prywatnych infrastruktury torowo-sieciowej. W związku z powyższym przejazd tramwajem w celach prywatnych po przedmiotowej infrastrukturze, zlokalizowanej na terenie Miasta Krakowa, nie może być zrealizowany" - czytamy w odpowiedzi Zarządu Dróg.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
11 grudnia, 11:58, KRAKÓW:

zróbmy więcej lini tramwajowych żeby było więcej do remontowania

najlepiej ludziom pod oknami jak chore pomysły tramwaju przy D. Pasterza

Ten tramwaj był planowany od wielu lat, to że deweloperzy wykorzystali sytuacje i postawili bloki to juz inna sprawa. Ten tramwaj tam jest niezbędny

G
Gość

No i dalej jedyne kryterium cena. Zakłady jak dlugo wytrzyma Królewska?

B
Burmistrz Nowej Huty

A czy te urzedasy nie ryzykuja stolkami jeśli mówią takie rzeczy w dodatku prawdziwe bez pozwolenia pana pre-zydenta? Przecież on wszystkim wmawia że krakowska komunikacja miejska jest najlepsza w kraju. A tu nagle taki blamaz ze strony swoich podwładnych. Czyżby oni wreszcie przejrzeli na oczy?

G
Gość

przecież zgodnie z mantrą urzędasów z junty czerwonego wieprza krakowska komunikacja tramwajowa należy do najlepszych w Polsce, ba - w Europie. Ludzie - nie kumacie na czym polega polityka tych darmozjadów i mafijnych układów: remonty robi sie tak aby konieczne były znów za max 5 lat. albo robi się 2,3,4x to samo - patrze Sw Gertrudy - modernizacja gazu, rozkopany pas jezdni, mial byl asfaltowany po remoncie torowiska (logika podpowiada aby zrobic to od razu lub krotko po), ale nie - wyasfaltujmy od razu, a na wiosne rozkopiemy jeszcze raz przy zmianie torów. Pewnie lewa i prawa strona beda robione oddzielne

G
Gość

czyli urzędnicze pierdu pierdu. Nawet ten stażysta któremu kazano to napisać nic z tego nie wie.

G
Gość

A jeszcze z rok może dwa lata temu, mówili że większość torowisk jest w dobry stanie, łącznie z niewyremontowaną królewską :D

K
KRAKÓW

zróbmy więcej lini tramwajowych żeby było więcej do remontowania

najlepiej ludziom pod oknami jak chore pomysły tramwaju przy D. Pasterza

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3