Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
"Po godz. 20 autobus 116 podjeżdża na rondo Grunwaldzkie, miejsc siedzących już nie ma, ludzie przepychają się, trącają. Autobus okrąża rondo Grunwaldzkie by znów się na nim zatrzymać. Słabsi i starsi pasażerowie już się nie mieszczą.
Na kolejnym przystanku autobus spędza 7 minut, bo przez zbyt dużą liczbę pasażerów nie zamykają się drzwi. Zaczynają się krzyki, w końcu kilku rosłych nastolatków zamyka je na siłę. Na kolejnych przystankach ludzie, którzy nie mogą wsiąść, krzyczą, bo to nie pierwszy 116, na jaki się nie załapali. W autobusie nie ma czym oddychać, niektórzy wysiadają dalej niż przewidywali… bo nie mieli jak wysiąść. Dostać się do drzwi można dopiero 2-3 przystanki przed pętlą" - tak jedną ze swoich podróży autobusem linii 116 opisał Jakub w liście do redakcji "Gazety Krakowskiej".
Według pana Jakuba, od wielu miesięcy podobnie wyglądają wszystkie poranne i wieczorne kursy tego autobusu. "Jest to jedyne połączenie dla tysięcy mieszkańców Klinów i osiedla Pod Fortem z centrum" - pisze pan Jakub .
"Nic dziwnego, że ludzie nie są w stanie wsiąść do autobusu, skoro wieczorem odjeżdżają tylko po 2 na godzinę. Czy zwiększenie siatki połączeń chociaż o 1 autobus na godzinę to tak wielki wysiłek dla ZIKiT? Czy pracujący tam ludzie nie są w stanie skutecznie monitorować obłożenia kursów?" - zadaje pytanie zdenerwowany Czytelnik.
Kraków: rewolucja w komunikacji, nowa siatka połączeń [LISTA ZMIAN, DYSKUSJA]
- Przeprowadzaliśmy ankiety o remarszrutyzacji i Kliny pojawiały się jako jeden z pilniejszych do przemodelowania rejonów miasta - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury i Transportu, który odpowiada za organizację komunikacji w mieście. - Wzięliśmy to pod uwagę i od 17 listopada znacznie zmieni się sposób obsługi tego osiedla. Przewidujemy zmiany również na linii 116. W znacznej mierze obsługa Ruczaju, Klinów i Skawiny oparta będzie o terminal dla tramwajów i autobusów Czerwone Maki - tłumaczy Pyclik.
Przedstawiciele ZIKiT wyjaśniają, że autobus 116 będzie kursował na trasie Czerwone Maki - Bunscha - Zawiła - Borkowska - Forteczna - Pod Fortem. Nowy przebieg linii ma obowiązywać od najbliższej soboty, tymczasowo jednak jedynie do przystanku Narwik, gdyż na trasie trwają remonty.
Nowa siatka połączeń. ZIKiT: Kraków oszczędzi 9 sekund
ZIKiT udostępnił także mieszkańcom specjalną infolinię, gdzie można uzyskać wszelkie informacje na temat planowanych zmian. Działa ona od 9 do 17 w dni robocze, pod nr. 12 616 74 21 i 12 616 74 43. Połączenie można też wyszukać na stronie www.jakdojade.pl.
Tajemnice dawnych więzień [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!