Marek Malec, Galicyjska Izba Gospodarcza: - Nie pozbędziemy się korków, jeśli nie przerzucimy części ruchu samochodowego na tory. Postulujemy stworzenie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Świątniki Górne - Siepraw - Myślenice. Już w 1911 roku Austriacy wykonali plany, kolejne powstały przed II wojną. Dzięki dzisiejszej technologii wybudowanie 25 km trasy nie powinno sprawić problemów, a będzie impulsem do rozwoju okolicznych gmin. Impulsem, jakiego na naszym terenie dotychczas nie było.
Marek Piwowarczyk, Business Centre Club: - Rządowa strategia przewiduje rozwój kolei i transportu publicznego oraz dokończenie sieci dróg ekspresowych i autostrad. Zwraca też uwagę słaby stan infrastruktury na terenach wiejskich, przez co przedsiębiorczość nie może się tam rozwijać. Na inwestycje mamy ogromne środki unijne i budżetowe. Musimy je skutecznie wykorzystać, bo później będą one znacznie mniejsze. A budując infrastrukturę tworzymy sobie warunki rozwoju na przyszłość.
Janusz Strzeboński, Małopolskie Porozumienie Organizacji Gospodarczych: - Rządowy program Mieszkanie Plus rozbudza wiele nadziei. Budowa tanich mieszkań pod wynajem to krok w dobrym kierunku. Sądzę jednak, że Polacy będą skłonni korzystać z opcji dochodzenia do uzyskania prawa własności. Będzie to traktowane jak kredyt, a nie najem. Ważne jest, by wokół nowych bloków powstała infrastruktura: parkingi, żłobki, przedszkola, szkoły, ośrodki zdrowia. Rząd musi tu współpracować z samorządami.
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie: Tramwaje
Follow https://twitter.com/dziennipolski