https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bez sprawnej komunikacji nie ma biznesu

Zbigniew Bartuś
Andrzej Banas / Polska Press
Forum „Dziennika Polskiego”. Najważniejszym wyzwaniem jest dzisiaj dopracowanie strategii łączącej plany rozwoju infrastruktury transportowej z oczekiwaniami środowisk gospodarczych - mówili podczas VIII Forum Przedsiębiorców Małopolski liderzy organizacji pracodawców. Dziś kilka ich głosów na ten temat.

Marek Malec, Galicyjska Izba Gospodarcza: - Nie pozbędziemy się korków, jeśli nie przerzucimy części ruchu samochodowego na tory. Postulujemy stworzenie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Świątniki Górne - Siepraw - Myślenice. Już w 1911 roku Austriacy wykonali plany, kolejne powstały przed II wojną. Dzięki dzisiejszej technologii wybudowanie 25 km trasy nie powinno sprawić problemów, a będzie impulsem do rozwoju okolicznych gmin. Impulsem, jakiego na naszym terenie dotychczas nie było.

Marek Piwowarczyk, Business Centre Club: - Rządowa strategia przewiduje rozwój kolei i transportu publicznego oraz dokończenie sieci dróg ekspresowych i autostrad. Zwraca też uwagę słaby stan infrastruktury na terenach wiejskich, przez co przedsiębiorczość nie może się tam rozwijać. Na inwestycje mamy ogromne środki unijne i budżetowe. Musimy je skutecznie wykorzystać, bo później będą one znacznie mniejsze. A budując infrastrukturę tworzymy sobie warunki rozwoju na przyszłość.

Janusz Strzeboński, Małopolskie Porozumienie Organizacji Gospodarczych: - Rządowy program Mieszkanie Plus rozbudza wiele nadziei. Budowa tanich mieszkań pod wynajem to krok w dobrym kierunku. Sądzę jednak, że Polacy będą skłonni korzystać z opcji dochodzenia do uzyskania prawa własności. Będzie to traktowane jak kredyt, a nie najem. Ważne jest, by wokół nowych bloków powstała infrastruktura: parkingi, żłobki, przedszkola, szkoły, ośrodki zdrowia. Rząd musi tu współpracować z samorządami.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie: Tramwaje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty
miasto ktore nie chce budowac metra jest obszarem bez perspektyw dla biznesu-trudno sobie przeciez wyobrazic ze inwestorzy beda ciagle stali w korkach albo jezdzili wyretuszowanymi wrakami z wiedenskiej lamusowni E1 oraz c3.Na potrzebe budowy bezkolizyjnego srodka transportu w Krakowie zwraca uwage sama KE przyznajac srodki na studium wykonalnosci metra-nowo wybrany prezydent miasta musi zatem powaznie podejsc do sprawy likwidacji miejskiego paralizu komunikacyjnego
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska