WIDEO: Trzy Szybkie
Braku miejsc parkingowych w Bochni coraz bardziej daje się we znaki. Wielu kierowców dojeżdżających pociągiem do pracy, zostawia na cały dzień samochody w rejon dworca kolejowego, hali widowiskowo-sportowej i basenu, gdzie nie sięga jeszcze strefa płatnego parkowania. Ale za kilka dni nie będą mogli do woli korzystać z takiego miejsca przy ul. Św. Leonarda. Chodzi o parking przy supermarkecie Lidl.
Dwa urządzenia do inkasowania opłat za parkowanie stoją już obok sklepu. Wraz z nimi pojawiły się znaki, informujące o zasadach parkowania. Postój będzie płatny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Za brak biletu będzie obowiązywała opłata w wysokości 95 złotych.
Decyzja o wprowadzeniu parkomatów obok Lidka w Bochni to efekt skarg. Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidl Polska przypomina, że tylko wybrane spośród sklepów tej sieci wyposażone są w systemy parkingowe, które "chronią przed nieuprawnionym korzystaniem z miejsc postojowych". W Bochni system zacznie działać od czwartku 6 lutego.
- Rozwiązanie to stosujemy tylko w przypadku, gdy istnieje realny problem z parkowaniem, ponieważ miejsca postojowe są przez długie godziny zajmowane przez osoby niebędące klientami sklepu Lidl. Decyzja o zastosowaniu takiego rozwiązania jest efektem sugestii klientów - mówi Aleksandra Robaszkiewicz. - Z naszego doświadczenia wynika, że dzięki temu rozwiązaniu klienci unikają problemów z zaparkowaniem auta i swobodnie mogą udać się na zakupy do naszej sieci.
Robiący zakupy będą mogli parkować za darmo do 90 minut. Konieczne będzie jednak pobranie bezpłatnego biletu i umieszczenie go w widocznym miejscu za przednią szybą. Kto przekroczy limit darmowego postoju, za każdą kolejną godzinę zapłaci 3 złote.
Klienci zmiany przyjmują z ulgą. - Ze względu na mały i ciągle przepełniony parking, rzadko robię zakupy w bocheńskim Lidlu. Może teraz będzie lepiej? - mówi pani Marta.
Problem przepełnionego parkingu dotykał też od lat Krytej Pływalni w Bochni, sąsiadującej z Lidlem. Teraz klienci basenu mają obowiązek zachować do kontroli paragon lub inny dokument, potwierdzający skorzystanie z usług obiektu.
Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ
