Dokończenie inwestycji jest możliwe, bo minister infrastruktury wydał zgodę na zwiększenie wartości kosztorysowej budowy autostrady A1 od Pyrzowic do końca obwodnicy Częstochowy (odcinek „F” Rząsawa - Blachownia) o niespełna 400 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miałaby bowiem problemy z wyłonieniem wykonawcy ze względu na oferty wyższe niż zarezerwowane środki.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Pod koniec kwietnia GDDKiA zerwała umowę z z głównym wykonawcą odcinka F, firmą Salini Polska, która odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO oddaliła odwołanie.
GDDKiA zaprosiła do negocjacji w sumie osiem firm. sześć firm będących Generalnymi Wykonawcami trasy A1 w Polsce, tj.: Budimex, Berger Bau, Strabag, Pol-Aqua, Mirbud i Intercor oraz dwóch głównych podwykonawców odcinka F autostrady A1, czyli firmy Bud-Pol i Lemar.
Nie przegapcie
- Bielizna erotyczna z Zabrza robi furorę na świecie ZOBACZCIE
- Zobacz TOP 20 najbogatszych Polaków wg Wprost. Ile zarobili?
- Oto majątki prezydentów miast w Śląskiem
- Wybuch gazu w Bytomiu. Lokale nie nadają się do mieszkania
- W Ustroniu otwarto pierwszy McDonald's ZDJĘCIA
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
Od 13 do 24 maja 2019 r., równolegle do trwających negocjacji przeprowadzono inwentaryzację placu budowy oraz przygotowano dokumentację przetargową.
Budowa autostrady A1 zostanie dokończona. Jest dodatkowe 400...
- Dzięki oparciu procedury wyboru Wykonawcy na trybie negocjacji bez ogłoszenia, na co pozwalają i co regulują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest jeszcze przed końcem sierpnia. Ma to pozwolić na realizację pilnych prac zabezpieczających już wykonanego zakresu inwestycji - informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Te plany mogło jednak storpedować otwarcie ofert, które odbyło się 13 czerwca 2019 roku. Kosztorys inwestycji wynosił 290 milionów zł, a według naszych informacji złożone przez trzy podmioty oferty wynosiły 434, 514 i 676 milionów zł.
- Obecnie analizujemy oferty. Wszystkie trzy przekraczają znacząco zakładany kosztorys. W sytuacjach, kiedy oferty przekraczają kosztorys i zarazem uznajemy po analizie że wysokość kwot wynika z obiektywnych uwarunkowań rynkowych wówczas możemy wystąpić o zwiększenie kwoty do Ministerstwa Infrastruktury albo unieważnić przetarg. W opcji zwiększenia budżetu podpisujemy umowę z wybranym wykonawca, który przedstawił najkorzystniejsza ofertę - tłumaczył Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA.
Autostrada A1 pod Częstochową bez pieniędzy na dokończenie b...
Wszystko wskazuje jednak na to, że zgodnie z planami drogowców, umowę na dokończenie A1 uda się jednak podpisać umowę zgodnie z planem w sierpniu 2019 roku. Stało się to możliwe, dzięki decyzji ministerstwa infrastruktury o zwiększeniu puli środków na to zadanie.
"Z uwagi na kluczowe położenie tego odcinka A1 i jego strategiczną rolę w układzie komunikacyjnym całej południowej Polski, Minister Infrastruktury zaakceptował wzrost wartości zadania, kierując się przede wszystkim względami społecznym i gospodarczymi. Analizy ekonomiczne wykazały, że roczne straty społeczne, wynikające z opóźnienia budowy A1, są szacowane na ok. 225 mln zł. Pomimo wzrostu wartości kontraktu, kwota na jego realizację jedynie o ok. 13% przekroczy kosztorys GDDKiA z 2015 roku"
- tłumaczy resort infrastruktury.
Budowa autostrady A1. Zobaczcie niesamowite zdjęcia z drona....
Minister Infrastruktury zobowiązał GDDKiA do intensyfikacji działań i podjęcia wszelkich środków prawnych w celu odzyskania należnych stronie publicznej środków, pochodzących z kar umownych za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy oraz gwarancji bankowych.
- Dzięki oparciu procedury wyboru wykonawcy na trybie negocjacji bez ogłoszenia, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, rozpoczęcie prac budowlanych możliwe będzie jeszcze przed końcem sierpnia. Pozwoli to na realizację pilnych prac zabezpieczających już wykonanego zakresu inwestycji.
W wyniku prowadzonych negocjacji najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z Wrocławia wraz partnerami: Budimex S.A z Warszawy oraz BUDPOL Sp. z o.o. z Częstochowy, oferując wykonanie przedmiotu umowy za 434 402 991,17 złotych oraz deklarując skrócenie terminu realizacji o 1 miesiąc i przedłużając okres gwarancji jakości nawierzchni z betonu cementowego o 5 lat - informuje GDDKiA.
Zgodnie z założonym harmonogramem (przy braku odwołań) w sierpniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Prace zabezpieczające planowane są do zakończenia najpóźniej 15 listopada 2019 r. Przed dopuszczeniem do ruchu konieczne będzie jeszcze wyłonienie wykonawcy na dokończenie robót.
Zobaczcie koniecznie
Jarosław Kaczyński w Katowicach o nowych wyzwaniach polityki społecznej
