Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Duże utrudnienia związane z budową kładki są od strony Ludwinowa. W połowie lipca sytuacja nieco się tam poprawiła. Dla ruchu pieszego i rowerowego otwarty został fragment bulwaru Wołyńskiego (po stronie Ludwinowa). Wykonawca budowy kładki Kazimierz–Ludwinów udostępnił tam korytarz od ul. Ludwinowskiej wzdłuż hotelu Forum, z którego mogą korzystać piesi i rowerzyści.
Nowe rozwiązanie sprawiło, że piesi i rowerzyści nie muszą nadkładać drogi i korzystać z tras objazdowych wzdłuż ulic Ludwinowskiej i Konopnickiej, utworzonych na początku roku.
Warto pamiętać, że nadal zamknięta jest dolna część bulwaru Wołyńskiego, gdzie prowadzone są roboty przy budowie podpory kładki.
Jak zapowiada wykonawca, niebawem – po wykonaniu pali wielkich średnic – powinien zostać udostępniony mieszkańcom także korytarz na dolnej części bulwaru Inflanckiego (po stronie Kazimierza) na wysokości prowadzonych prac. Obecnie dolna część tego bulwaru pozostaje zamknięta, a dla ruchu pieszego i rowerowego dostępny jest korytarz poprowadzony po górnym bulwarze.
Kładka Kazimierz - Ludwinów będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma PRIMOST Południe sp. z o.o.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
