Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Obwodnica Oświęcimia po nowym śladzie
Obwodnica Oświęcimia powstaje w ramach budowy brakującego odcinka S1 od węzła Mysłowice Kosztowy do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Przebiegać będzie całkowicie po nowym śladzie i po wybudowaniu będzie stanowić fragment drogi krajowej 44.
Odcinek jest zlokalizowany na terenie województwa śląskiego i małopolskiego, w powiatach: bieruńsko – lędzińskim, oświęcimskim, na terenie gmin: Bojszowy, gmina wiejska Oświęcim i miasto Oświęcim.
W połowie października wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał zgodę na realizację inwestycji drogowej tzw. zrid dla budowy obwodnicy Oświęcimia. Kilka dni później wykonawca, firma Budimex przystąpiła do pracy, a na początku listopada nastąpiło symboliczne wbicie łopaty. Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł.
- Dwujezdniowa obwodnica jest prowadzona całkowicie po nowym śladzie - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem
Nowa trasa będzie mieć długość 9,4 km i przechodzić będzie m. in. przez trzy nowe mosty nad Wisłą, Sołą i Młynówką. Zaczyna się na węźle Oświęcim w Bojszowach, skąd będzie przebiegać mostem nad Wisłą, następnie już w gminie Oświęcim przez Pławy oraz tunelem pod torami kolejowymi na ul. Ostatni Etap.
Na granicy miasta i gminu przetnie wiaduktem ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933. Dalej prowadzić będzie nowym mostem nad Sołą, następnie na wysokości ogródków działkowych na Kamieńcu pobiegnie w stronę drogi wojewódzkiej 948 i dalej granicą stawu Adolfin oraz ogródków na Starych Stawach za Castoramą włączy się do drogi 44.
Budowa obwodnicy Oświęcimia rozpoczęła się kilku miejscach jednocześnie
Inwestycja ruszyła w kilku miejscach jednocześnie. Ciężki sprzęt i drogowców można zobaczyć m.in. w Oświęcimiu w rejonie ul. Zatorskiej, na Kamieńcu, a także w gminie Oświęcim. Prace rozpoczęły się także na początkowym odcinku w Bojszowach.
PRZEBIEG OBWODNICY OŚWIĘCIMIA
Prowadzone są typowe prace przygotowawcze, jak karczowanie terenów, którymi będzie przebiegać obwodnica, budowane są drogi technologiczne, ale rozpoczęło się także wytyczanie i wstępne roboty przy głównej drodze.
Według harmonogramu ma zakończyć się w 2024 roku, ale należy dodać, że inwestycja zaczęła się z opóźnieniem spowodowanym orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie decyzji środowiskowej. Pierwotnie planowano, że budowa ruszy w kwietniu tego roku.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Archeolodzy zbadają, jakie tajemnice kryje ziemia na Bulwarach w Oświęcimiu
- Mieszkania do wynajęcia w Oświęcimiu i okolicy. Sprawdźcie ceny
- Na głównej drodze osiedla Błonie w Oświęcimiu jest bezpieczniej i lepiej się jeździ
- Emocje w mistrzostwach Małopolski w pływaniu w Oświęcimiu. Zobaczcie zdjęcia
- Już w tym roku podróżni będą mogli skorzystać z nowego przystanku Zator-Energylandia
- Ostatnia droga Pameli, 26-latki zamordowanej w Oświęcimiu

Inflacja - los polskich rodzin