https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa odcinka szybkiego tramwaju Lipska-Wielicka rozpoczęta

jkl
wizualizacje pxm projekt południe
Trwa budowa nowego odcinka szybkiego tramwaju między ulicami Lipską i Wielicką w Krakowie. Trasa będzie przebiegać głównie estakadą nad torami kolejowymi oraz istniejącymi drogami. Ma być gotowa za dwa lata.

Budowa odcinka szybkiego tramwaju Lipska-Wielicka rozpoczęta

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
DarkVolfer
Te mędrala właśnie o to chodzi: forowanie KM. Jazda samochodem ma się nie opłacać czasowo. Na Ruczaj i Górkę bez sensu zbudowali autostrady.
a
abc
Pierwsze zdjęcie przedstawia skrzyżowanie Saska - Lipska :)
Połączenie z Wielicką będzie na zaraz za halami "Kabla" jadą na kierunek miasto.
j
jack
W socjalizmie , jak kombinat zatrudniał ogrom ludzi , teraz Hucie autobusy wystarczą
m
mouset
NGT6 można łączyć , ale lepiej wykorzystać na inne linie
s
sanders
Jak już to z Wieczystej -Meisnera -OlszaII- oś Oświecenia- Mistrzejowice
k
kraqs
Gdzie Ty widzisz ul. Nowosądecką na zdjęciu nr 1 ? :D
D
DR
Bo na prezentowanych zdjęciach jest sprzeczność. Zdjęcie nr 1 pokazuje połączenie na skrzyżowaniu ul. Nowosądeckiej i Wielickiej, będące jakby "przedłużeniem" Nowosądeckiej i w dalszym planie ominięcie budynku Poczty Polskiej z prawej strony. Zdjęcie nr 2 pokazuje stworzenie skrzyżowania nieco dalej, bo na wysokości niedawno wyburzonego budynku Kabel i ominięcie Poczty Polskiej z lewej strony. Bo jeśli budowa realizowana jest według projektu wg zdjęcia nr 2, to czy nie logiczniej byłoby przesunąć budowę tego odcinka w kierunku Płaszowa, wykorzystując już fragment istniejących torów tramwajowych i utworzenie przystanku tuż przy samym dworcu PKP-Płaszów? O ile się nie mylę to istnieje pomysł stworzenia w niedalekiej przyszłości kolejki aglomeracyjnej jadącej właśnie przez PKP-Płaszów.
k
krakowianka
A co z projektowanym od kilku lat połączeniem Mistrzejowic z Rakowicami? Przecież to absurd jeździć tramwajem do centrum przez Centrum Huty? Czyż nie?
g
gosc
Trzeba być zidiociałym pracować w zikicie lub jedno i drugie aby budowac estakadę za 200 baniek i nie dodac tam jezdni dla autobusów i aut.
Skretyniałe miasto.
Kiedy ten nieudacznik majchrowski w koncu znknie z tego miasta, nie moze zadłużać sosnowca ?
a
adas
dzis tylko linia 50 sie liczy a inne rejony nie laska moze cos dla 23 20 4 czy 10 zawsze tylko linia 50 sie liczy tylko tam jezdza pasazerowie.
d
dzielnicowy
Trzeba wreszcie dokończyć budowę tego KST- oraz przystosować linię 50 -do parametrów PREMETRA. Czyli zwiększać średnią prędkość pojazdów szynowych ,żeby pojazdy śmigały szybko a nie wlokły się jak obecnie.Przydałby się też pojemniejszy tabor np.2 x NGT6. W niemieckich miastach jeżdżą takie właśnie składy i w Krakowie też powinny.
k
krakus
Dobrze, że masz tego świadomość...
.
"Inwestycja będzie kosztowała 150 mln zł brutto. (...) Inwestycja skróci czas przejazdu szybkiego tramwaju północ-południe na linii nr 50 o pięć minut." No nie... no po prostu ... no nie, Boże czy Ty to widzisz?!
s
smoczek
trzeba byc wyjatkowym durniem piszac taki komentarz.
k
krakus
Nasz prezydent miasta robi sobie dojazd do uczelni od wielkich osiedli, żeby studentom było łatwiej. 5 minut za 200 mln.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska