https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Linia tramwajowa do Mistrzejowic gotowa! Na kolorowych, nowych wizualizacjach, a w realu?

Piotr Rąpalski
materiały prasowe ZDMK
"Choć obecnie plac budowy tramwaju do Mistrzejowic może wydawać się nieuporządkowany, to prace na całej długości tej inwestycji postępują sprawnie i szybko" - informują urzędnicy miejscy i pokazują pakiet pięknych, nowych, kolorowych wizualizacji. Jak wiadomo inwestycja przeorała północ Krakowa, a gotowa w pełni będzie w 2026 roku, choć może pierwsze tramwaje puszczone zostaną wcześniej. Na razie rozkopy, korki i utrudnienia dla mieszkańców. Ale ma być pięknie, jak na obrazku.

Linia do Mistrzejowic w Krakowie

W ostatnim miesiącu wykonane zostały podbudowy torowe oraz kanalizacja sanitarna i deszczowa wzdłuż ul. Meissnera. Na ul. Lublańskiej prowadzone są wykopy, a na ul. Dobrego Pasterza i w okolicach ronda Barei powstaje mur oporowy. Dalej, w kierunku północy, do Mistrzejowic trwa budowa torowiska.

– Tramwaj do Mistrzejowic to ważna inwestycja, która skomunikuje mieszkańców Nowej Huty z centrum miasta, dlatego to zadanie jest niezwykle wrażliwe społecznie – podkreśla zastępca prezydenta Stanisław Kracik.

Zakończenie inwestycji przewidywane jest na koniec 2025 r. Zarząd Dróg Miasta Krakowa zaprezentował właśnie wizualizacje nowej linii tramwajowej, które przedstawiają poszczególne odcinki trasy, ukazując zmiany wprowadzone od pierwszej prezentacji projektu.

"To, co prezentujemy, jest efektem ścisłej współpracy miasta z partnerem prywatnym, firmą Gülermak, a przede wszystkim z mieszkańcami i ich przedstawicielami. Regularne, codwutygodniowe Rady Budowy pozwoliły na bieżąco wprowadzać usprawnienia, które prezentowane są na tych obrazach" - zapewniają urzędnicy.

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska