https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 w Krakowie. Ogromny węzeł Grębałów nabiera kształtów. Widać już "rondo", które połączy trasę ze wschodnią częścią Krakowa

Marcin Banasik
Wideo
od 12 lat
Nad nieistniejącym już fragmentem ul. Kocmyrzowskiej powstaje centralna część skomplikowanego węzła, czyli obiekt przypominający rondo, które łączy ekspresówkę z drogami lokalnymi. Dodatkowo jest tam też poprowadzona linia tramwajowa, będą też rozwiązania dla pieszych i rowerzystów. Węzeł ma być gotowy w czwartym kwartale przyszłego roku. Zobaczcie, jak teren budowy wygląda z perspektywy lotu ptaka!

S7 Widoma – Kraków 

Węzeł Grębałów to element budowy 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty. Dzieli się ona na dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 68 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

- Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja za miliardy

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. 

Rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej

Razem z budową węzła trwa przebudowa pierwszego z trzech fragmentów ul. Kocmyrzowskiej. Mocno zaawansowane są roboty przy budowie i przebudowie sieci infrastruktury podziemnej. Zostały już wykonane nowe sieci ciepłownicze i wodociągowe, a przed wykonawcą ostatnie prace przy kanalizacji i sieci teletechnicznej.

Gotowe są już fragmenty chodnika wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej (po stronie osiedli), sukcesywnie ustawiane są słupy pod ekrany akustyczne. Wykonawca rozpoczął już prace ziemne związane z budową nowej jezdni ul. Kocmyrzowskiej po stronie torowiska.

Wylotówka na Proszowice

Przypomnijmy, że rozbudowa ulicy Kocmyrzowskiej na odcinku węzeł Grębałów – Bukszpanowa wraz z modernizacją infrastruktury tramwajowej realizowana jest we współpracy Miasta Kraków i GDDKiA. Po zakończeniu w II połowie 2025 r., wylotówka na Proszowice będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi rowerowe.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska