https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Cenę biletów MPK podnieść do 5 zł [LIST]

red.
Adam Wojnar
Informacja o podwyżce cen biletów MPK w Krakowie podziałała na moich znajomych jak czerwona płachta na byka. Sugerowali oni, żeby "całe towarzystwo z pl. Wszystkich Świętych" zaczęło jeździć komunikacją miejską, to może zrozumie mieszkańców - napisał Adam z Krakowa.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Inni się wściekali, pytając retorycznie po co budowaliśmy dwa stadiony i ile jeszcze będziemy musieli wybulić za rzeczy nam niepotrzebne? Najwięcej zwolenników miała opcja szukania oszczędności w radzie miasta, ograniczenia liczby wiceprezydentów, dyrektorów i innych urzędników.

Jestem przeciwnego zdania. Panie prezydencie prof. Jacku Majchrowski, po co ta wstrzemięźliwość, te marne 30 groszy więcej? Nie lepiej podnieść cenę biletu do równych pięciu złotych? Od razu luźniej zrobi się w autobusach i tramwajach.

Adam z Krakowa

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj za darmo

Skandaliczna obsługa kibiców - Wisła Kraków przeprasza - przeczytaj!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 36

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wryty
W jaki sposob komunikacja trolejbusowa jest bardziej kosztowna jezeli nie buduje sie torow a jedynie wiesza na slupach druty pod prondem? Trolejbus jest tak duzy jak autobus a wiec pomiesci tyle samo ludzi w srodku. W jaki sposob koszty obslugi i utrzymania infrastruktury moga byc wyzsze jezeli jedyna infrastruktura do utrzymania sa druty pod prondem i same trolejbusy. Odpada to co najdrozsze w utrzymaniuy czyli torowiska.
Na pewno pracujesz dla lobby antytrolejbusowego i pleciesz bzdury bo sie boisz ze w Krakowie wprowadza trolejbusy i stracisz kase za lobbowanie.
w
wer
Piekielnie drogie? Bilet miesięczny na wszystkie linie kosztuje 94zł. To drogo? Jednoprzejazdowy - 3,20. Czyli jakieś 0,8 euro. Kochani, to nie jest dużo. Poza tym tramwaje z Niemiec i Austrii to nie są trupy i są w o niebo lepszym stanie niż ich polscy rówieśnicy.
o
ojejku-jej!
Znajdź i popraw błędy w tym, co piszesz : "Podziękuj nauczycielom, mdk-om i innym instytucją i grupą społecznym," - to będziemy Cie czytać...
p
pasażer
zgadzam się z mmb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
X
XWJ
Czytam Twój post i nie wierzę, że ktoś może jeszcze z siebie takie bzdury wycisnąć...
Konstal nie dostarczył do Krakowa od 23 lat ani jednego, nowego tramwaju, a Autosanów mamy raptem 9 na 370 autobusów (a ogólna liczba Autosanów w ciągu ostatnich 30 lat nie wynosiła więcej, jak 40 sztuk)... To jest Lobby tak?

A może lobby stanowi wyprodukowanie członów niskopodłogowych dla MPK? A otóż

Co do szyn, nie jestem pewien gdzie są produkowane, ale bądź spokojny, bo na pewno nie w Krakowie (to mam potwierdzone).

Co do trolejbusów: Pomijasz dwa bardzo ważne problemy, które praktycznie wykluczyły je z każdego większego miasta w Polsce:
1. Technologia trolejbusowa w Europie jest zacofana io 1/3 bardziej kosztowna, niż tramwajowa.
2. Trolejbus zabiera przestrzeń na drodze przeciętnego 12 lub 18 metrowego autobusu, dając o połowę mniej pojemności, niż podobnej długości wagony tramwajowe, do tego NIE JEST wstanie obsłużyć danego zapełnienia pojazdu (choćby przykładem tego jest Krakowska linia "4"), a koszt poruszania się trolejbusu i remontu infrastruktury jest podobny do kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury tramwajowej, więc o wyższej częstotliwości kursowania nie mamy co mówić...
T
TW bolek
w żetony bym nie szedł bo rumuny by podrabiały
G
Gość
Pora sie zebrac i jesienią urzadzic natychmiastowe wykopki!
T
Tomaszg
Oczywiście, koleś który pracuje w MPO zarabiający 1500-2000 zgodą ale urzędas z 5000 i premiami to proszę. Tak się składa, że wiem jak wygląda taka praca i sorry ale ja jako żywiciel nie zgadzam się na to chyba, że tak jak piszesz urzędas będzie "czyścił kible".
T
Tomaszg
Misiu pomyśl, nauczyciele i MDK edukują tępą bandę rozwydrzonych gówniarzy. Jeszcze trochę a nasz rząd doprowadzi do tego, że matura z matematyki będzie na poziomie 2+2=? i wymagane z tego będzie 30%. Uruchom mózg.
T
Tomaszg
Misiu pomyśl, nauczyciele i MDK edukują tępą bandę rozwydrzonych gówniarzy. Jeszcze trochę a nasz rząd doprowadzi do tego, że matura z matematyki będzie na poziomie 2+2=? i wymagane z tego będzie 30%. Uruchom mózg.
m
mmb
bilety są i tak piekielnie drogie, miasto niech szuka oszczędności w swoich urzędniczych strukturach, rozdmuchana instytucja wiceprezydentów, do czego, po co ?
skończyć z darmowymi przejazdami dla radnych i różnych innych grup
nie sprowadzać sypiących się tramwajowych trupów, których remonty obciążają budżet
w
wryty
Jacek Majchrowski nie jezdzi samochodem a lata helikopterem ktory zostal dla niego zakupiony ze srodkow unijnych poprzez miasto Krakow jako dotacja do usprawniania administracji publicznej. Helikopter jest bialy pomalowany w niebieskie pasy na kadlubie. Ladowisko znajduje sie na dachu UM przy Placu Wszystkich Swietych ale jest tak sprytnie urzadzone ze miesci sie w rozsuwanym dachu ktory sie rozsuwa na przyjecie helikoptera a pozniej zasowa tak aby nikt tego nie widzial.
w
wryty
Trzeba wszedzie wprowadzic trolejbusy i koniec. Tylko taki srodek transportu spowoduje duze oszczednosci i polepszenie jakosci uslug komunikacyjnych. Wszyscy o tym wiedza ale niestety w Krakowie istnieje lobby przciwko trolejbusowe powiazane z fabryka tramwaji Konstal w Chorzowie oraz z fabryka autobusow Autosan w Sanoku. Lobby to promuje nie ekonomiczne srodki transportu w miescie ktore jak widac juz doprowadzilo do katastrofy i zalamania miejskiej komunikacji. Role przewodnia w tym lobby wiedzie Politechnika Krakowska z jej Wydzialem Transportu a to dlatego ze Politechnika ma udzialy w Hucie Sedzimira gdzie produkuje sie szyny tramwajowe.
o
ola
juz nie jezdze komunikacja bo wychodzi drozej niz autem- niech se jacek sam jezdzi
k
krakus
Ale Filipiok kumpel Majchrowskiego
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska