https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy budowa linii kolejowej Podłęże – Piekiełko jest zagrożona?

Grzegorz Skowron
Poseł PO twierdzi: premier wstrzymał przygotowania do budowy linii Podłęże - Piekiełlko. Minister infrastruktury zapewnia: będą tory Podłęże – Piekiełko.

- Niczym niepoparte informacje wyssane z brudnego palca - tak minister infrastruktury Andrzej Adamczyk odniósł się do doniesień o tym, że nie powstanie nowa linia kolejowa Podłęże - Piekiełko.

Alarm w sprawie zagrożenia dla największej inwestycji kolejowej w Małopolsce podniósł poseł PO Andrzej Czerwiński. Według niego, premier Mateusz Morawiecki zawiesił wydawanie pieniędzy na przygotowania do budowy nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko, bo pieniądze będą potrzebne na 1,3 tys. km nowych torów prowadzących z różnych stron kraju do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

- To nieprawda - zaprzecza minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Jesteśmy w końcowej fazie wyłaniania firmy, która opracuje koncepcję dla przebiegu nowej linii kolejowej - zapewnia.

Ale tak naprawdę nie wiadomo, kiedy ten przetarg zostanie rozstrzygnięty. Jeśli decyzja będzie odkładana na później, może to oznaczać, że alarm posła Czerwińskiego jest jak najbardziej zasadny.

Swoje wnioski poseł PO wyciągnął po lekturze artykułu o zatwierdzeniu przebiegu linii kolejowych, które będą doprowadzać pociągi z całej Polski do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wśród nich znalazła się nowa trasa z Nowego Sącza, ale nie przez Piekiełko i Podłęże, tylko przez Tarnów i Kielce.

Minister Adamczyk zapewnia, że linia Podłęże - Piekiełko powstanie. Przypomina, że już za dwa lata może ruszyć modernizacja istniejącej linii Nowy Sącz - Chabówka, do której w przyszłości dojdą tory z Podłęża. - Pieniądze są na opracowania i na wykupy gruntów, harmonogramy są aktualne - twierdzi Andrzej Adamczyk. Zgodnie z nimi, nowa linia powinna być gotowa w 2026 r.

- Złożyłem interpelację w tej sprawie, czekam na odpowiedź, także co do terminów, w których realizowana będzie ta inwestycja - mówi Andrzej Czerwiński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkańcy
Nie chcemy tej linii, chcemy mieć święty spokój koło domów !!!
K
Kęty
Piekiełko jest też w DG obok której jest miejscowość, radny co zapomniał jak likwidowano połączenia tramwajowe, autobusowe i kolejowe w tym rejonie Piekła... Wykrycie dziury finansowej na pewno nie opóźni inwestycji a skończyły się czasy gdy jednogłośnie przekazywano duże środki finansowe na nieistniejące inwestycje..
Ł
Łajdactwo
Ale ci PIS nawaliło. Ha, ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ł
Łajdactwo
Małopolsce wystarczy 500+ aby wielbić obecny rząd. 99.9% poparcia.
H
Hm
Bzdura mozna bedzie szybciej dojechac na weekend do zakopanego czy Krynicy. Jakby czas dojazdu udalo sie skrocic do 1h 30 min do zakopanego czy 2h do Krynicy to bylaby to fajna opcja na wypad weekendowy. Teraz sie nie oplaca jechac w polskie gory.
A
Adu
Właściwie po co komu ta linia.
Chyba faktycznie chodzi o słoiki i studencką stonkę, które teraz muszą wynajmować
Mieszkania w Krakowie a tak za 100 miesięcznie będą codziennie dojeżdżać
a
adhd
A po jakiego hu.......chcesz jechać do N.Sącza ?
?
"Zawiesił wydawanie pieniędzy"? To znaczy, że bez przerwy od trzech lat albo jeszcze wcześniej idą na to nasze pieniądze, a zrobione jest dokładnie tyle co za 8 lat poprzednich rządów? Ile ukradli? Odpracujcie to kładąc szyny, albo sprzątając po robotnikach! (Jak za POPSL też zginęły pieniądze przeznaczone na tę budowę, to macie kolegów do sprzątania). Napiszcie tylko ile zł już zmarnowali...
d
dsF
Komu jest potrzebna ta linia kolejowa ?
Na pewno nie mieszkańcom wiosek ,którym zabiorą ziemię i łoskot pociągów zakłóci spokój i sen.
I wszystko po to ,żeby słoiki miały szybki transport do Krakowa do pracy lepiej płatnej i w ogóle.
Tym samym w powiatach zlikwiduje się bezrobocie.
Jaki jest inny powód tak kolosalnej inwestycji ?
15 minut szybciej niż dotąd do N.Sącza niż dotąd ?
Za miliardy ?
Czy ktoś tutaj zwariował czy chce utrzymać i dotować tym samym kolejarski elektorat PiS nowosądecczyznya?
G
Grzesiek
Grzesiek, to my juz chyba nie pojedziemy na skroty do Sacza... Moze na emeryturze.
j
ja
Co najmniej od 1997 roku ta sama śpiewka - i cały czas ludzie się nabierają na POPiSPSL-owskie kłamstwa. Zamiast zapamiętać, co już kiedyś obiecali i jak dojdą do władzy sprawdzić czy to znów kłamstwo. Wtedy albo mielibyśmy kolej, albo nie byłoby już słychać o tych którzy ją kiedyś obiecywali.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska