Nowe "elektryki" w taborze MZK Oświęcim
Inwestycja wraz zakupem stacji ładowania opiewa na ponad 33 mln zł, z czego 23 mln zł pokryje dofinansowanie z unijnego Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji.
Dofinansowanie obejmuje też budowę stacji transformatorowej w zajezdni MZK przy ul. Leszczyńskiej oraz pantografu po drugiej stronie miasta na pętli autobusów MZK przy ul. Unii Europejskiej.

Kolejny elektryk ma pojawić się na ulicach Oświęcimia i okolic w lipcu, chociaż termin nie jest jeszcze przesądzony.
W pierwszej kolejności będzie to autobus przegubowy o długości 18 m - zapowiada Bożena Fraś, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji sp. z o.o. w Oświęcimiu.
Jak dodaje, nowego pojazdu o takich gabarytach brakowało. Spółka musiała kupić dwa używane tego typu autobusy.
Kontrakt przewiduje, że następne dwa 9-metrowe trafią do MZK we wrześniu i podobnie w grudniu. Oprócz tego przed końcem tego roku tabor spółki wzbogaci się jeszcze o jeden autobus 12-metrowy.
Resztę mamy otrzymywać sukcesywnie w 2026 roku, najpóźniej do kwietnia - dodaje prezes MZK.
W sumie najwięcej, bo aż sześć pojazdów będzie w wersji MIDI, czyli o długości od 9,2 do 10,5 m, dwa autobusy MAXI o długości pomiędzy 11,8 a 12,2 m i wspomniany jeden typu MEGA o długości do 18,2 m.
Przewoźnik z Oświęcimia chce kupić jeszcze pięć "elektryków"
Jak się okazuje, spółka ma dalsze plany zakupów "elektryków", tym razem przy wsparciu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Przygotowujemy przetarg na zakup jeszcze pięciu autobusów elektrycznych - zaznacza Bożena Fraś.

Zakupy nowych pojazdów pozwalają przewoźnikowi wymieniać sukcesywnie stare, wysłużone autobusy na nowoczesne ekologiczne.
Pierwszy autobus elektryczny trafił do MZK Oświęcim w 2020 roku
Pierwszy autobus elektryczny 12-metrowy pojawił się w Oświęcimiu w 2020 roku. Przygotowany jest do przewozu 75 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Autobus ma niską podłogę z wysuwaną platformę dla osób na wózkach i biletomat.
Zobacz także:
