Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duma przedsiębiorcy. Projektant dobrych wnętrz

M. Domańska-Smoleń
fot. Wojciech Matusik
- Odkąd pamiętam, zawsze fascynowały mnie materiały, struktury, formy. Jako dziecko lepiłam figurki z gliny, dobierałam do tego ciekawe materiały i już miałam coś fajnego. To zawsze była moja pasja - łączenie różnych materiałów, tworzenie czegoś nowego, niepowtarzalnego - opowiada Małgorzata Małecka, właścicielka firmy FreeForm Studio.

Potem doszły inne zainteresowania, więc postanowiła studiować kulturoznawstwo. Ale cały czas tkwiła w niej potrzeba projektowania. Los był dla niej łaskawy. Poznała swojego przyszłego męża, który był architektem. Najpierw zaprojektowali swoje mieszkanie. On dbał o sprawy techniczne, ona o szczegóły: materiały użyte we wnętrzu, kolor zasłon i rodzaj płytek na ścianie, farby i tapety. Następnie zaprojektowali wnętrza domów znajomym. Pojawili się pierwsi klienci z polecenia, więc cztery lata temu założyli firmę projektowania wnętrz FreeForm Studio.

- Musieliśmy zainwestować w dobre komputery i programy graficzne. Potrzebowaliśmy też jakiegoś biura do spotkań oraz gromadzenia wzorników i próbek. Poza tym nie chciałam pracować w domu, bo jednak fajnie jest wyjść do pracy - mówi Małgorzata Małecka.

Choć stara się oddzielić pracę od domu, nie zawsze się to udaje. - Przecież jak wpadnie mi do głowy jakiś ciekawy pomysł o godz. 22, to nie czekam do rana, by podzielić się nim z mężem. Muszę to zrobić natychmiast - śmieje się.
Bo praca to pasja. Z przyjemnością więc kończyła odpowiednie kursy, dokształcała się. Rynek się zmienia, co chwilę pojawiają się nowe materiały, więc musi być na bieżąco.

Jej praca zaczyna się od rozmowy z klientem. - Muszę go dobrze poznać, wydobyć z niego upodobania, bo tak naprawdę każdy potrzebuje innego wnętrza. To klient, nie ja, będzie w swoim domu pił codziennie kawę, jadł śniadanie czy oglądał telewizję. To on się ma tam dobrze czuć, dlatego tak ważne jest wydobycie z niego wszystkich pragnień - opowiada.

Projektant wnętrz jest potrzebny po to, żeby pomóc uporządkować koncepcje mieszkania czy domu. Żeby dostrzec w mieszkaniu potencjał. Każdemu bowiem kiełkuje w głowie myśl, jak miałby wyglądać jego dom, nie każdy jednak potrafi swój pomysł zrealizować. Może się również okazać, że np. sofa, która spodobała się nam w sklepie, zupełnie do naszego wnętrza nie pasuje.
Po rozmowach i wstępnych ustaleniach przychodzi czas na projekt. Wbrew pozorom, nie jest to łatwe zadanie. Wizualizacja opiera się na konkretnych modelach i wzorach, a na rynku jest ich mnóstwo. Żeby klient mógł lepiej wyobrazić sobie swoje przyszłe "M", trzeba jechać z nim również do sklepu i pokazać konkretny mebel czy kafelki.

Gdy wszystko jest już uzgodnione, przekazuje się właścicielowi mieszkania czy domu komplet wizualizacji, projekt wykonawczy i kosztorys.

- Jeżeli ktoś decyduje się na realizację "pod klucz", również oferujemy taką możliwość. Współpracujemy ze sprawdzonymi podwykonawcami, więc praca idzie szybko i bezproblemowo. Jeżeli klient szybko podejmuje decyzje, jest zdecydowany, jesteśmy w stanie nawet w trzy miesiące oddać dom do użytku. Jeśli ktoś potrzebuje więcej czasu, musi się ze wszystkim "przespać", nie naciskamy. Wiemy bowiem, że każdy podejmuje decyzje w swoim tempie - mówi Małgorzata Małecka.

Na razie pracują tylko z mężem, ale myślą o rozwinięciu firmy. Marzy o FreeForm Studio zatrudniającym siedem do dziesięciu osób. Ale nie więcej. - Nie cieszy mnie bowiem kierowanie ludźmi, uwielbiam uczestniczyć w procesie projektowania. Nigdy nie chciałabym z tego rezygnować - podkreśla.

Jest dumna ze wszystkich swoich projektów. Lubi ten moment, gdy wchodzi do świeżych, czystych wnętrz i może zobaczyć na żywo to, co do tej pory było tylko na papierze. Zrobić zdjęcia, uścisnąć dłonie z klientem i cieszyć się z kolejnej dobrze wykonanej pracy.

- Ale wie pani co najbardziej cieszy w tym zawodzie? Jeśli klient zobaczy projekt i radośnie krzyknie: "Pani Gosiu, to jest własnie to!".

Akcja Duma Przedsiębiorcy
Co tydzień będziemy prezentować historię przedsiębiorców z naszego regionu.
Mamy nadzieję, że ich przykład pokaże, że warto podjąć wyzwanie i że przy odrobinie wsparcia i dobrym przygotowaniu każdemu może się udać. Cykl jest elementem akcji Idea Banku, który postanowił udokumentować i wypromować działalność dziesiątek małych polskich firm, które odniosły sukces. Na wsparcie promocyjne może liczyć około 100 firm z całej Polski. Więcej informacji o akcji na stronie: http://www.ideabank.pl/duma-przedsiebiorcy

Partnerem akcji jest Idea Bank.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska