https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Kraków Płaszów w nocnej odsłonie. Jak Wam się podoba po przebudowie? ZDJĘCIA

Piotr Tymczak
Dworzec kolejowy Kraków Płaszów
Dworzec kolejowy Kraków Płaszów PKP PLK
Stacja kolejowa Kraków Płaszów w ostatnich latach przeszła gruntowną modernizację. Pojawiły się tam nowe rozwiązania, które mają poprawić bezpieczeństwo podróżnych. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jak obiekt kolejowy prezentuje się w nocnej szacie.

- Stacja Kraków Płaszów to druga pod względem wielkości stacja pasażerska w stolicy Małopolski. Przez całą dobę odjeżdżają z niej pociągi dalekobieżne i aglomeracyjne. Monitoring i oświetlenie LED poprawiły bezpieczeństwo podróżnych - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.

W ramach prac na stacji Kraków Płaszów zmodernizowano perony, które mają przeszło 400 metrów długości. Przebudowano peron numer 3, powstał nowy peron numer 4. Powstały dodatkowe tory i nowy system sterowania ruchem pociągów, aby ułatwić obsługę połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Pod wiatami na peronach zamontowano przepierzenia, które chronią podróżnych przed silnym wiatrem. Są tam tablice dynamicznej informacji dla podróżnych ułatwiające orientację. Przejście podziemne pomiędzy peronami zostało powiększone i wyposażone w monitoring.

Wizualizacja Centrum Literatury i Języka Planeta Lem

Kraków. Cena budowy Planety Lem na Zabłociu wzrosła dwukrotn...

Przypomnijmy, że Dworzec w Płaszowie przeszedł gruntowną przebudowę. To był jeden z kluczowych elementów największej kolejowej inwestycji w mieście, która została zrealizowana w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za przeszło 1,2 mld zł. W jej ramach powstał też m.in. przystanek Kraków Grzegórzki, estakady kolejowe w centrum, czy nowe mosty kolejowe nad Wisłą.

Pierwotny projekt przebudowy stacji w Płaszowie, uzgadniany przed 2015 rokiem, nie przewidywał stworzenia bezpośredniego połączenia peronu numer 4 z estakadą tramwajową przebiegającą nad torami kolejowymi, którą wybudowano na zlecenie miasta. - Wykonawca, działający w systemie projektuj i buduj, rozpoczął prace przy przygotowaniu dokumentacji dla takiego rozwiązania, ale po otrzymaniu wstępnych wyliczeń dodatkowych kosztów, które trzeba byłoby na ten cel ponieść, zdecydowano o ich wstrzymaniu. W razie potrzeb istnieje możliwość wykonania takiego połączenia w przyszłości, w ramach osobnego zadania - informują w PKP PLK.

Przełomowe odkrycie w recyklingu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska