https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dziki parking w centrum Krakowa. Kierowcy znaleźli sposób, by nie płacić za postój w strefie

Piotr Tymczak
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Pod estakadami kolejowymi na Grzegórzkach miał powstać Park Kolejowy z zielenią i terenami rekreacyjnymi. Jest kurz, brud, śmietnisko. Do tego zrobił się tam darmowy parking w samym centrum Krakowa, gdzie wokoło na ulicach jest płatna strefa z opłatą 6 zł za godzinę.

Mieszkańcy Grzegórzek biorący udział w konsultacjach społecznych sprzeciwiali się temu, by pod estakadami kolejowymi w centrum powstały parkingi. I mają... parking. Do tego dziki.

Estakady wybudowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Teren pod nimi przejęło miasto. Powstała wizja Parku Kolejowego z alejkami, zielenią i obiektami rekreacyjnymi. Budowa parku idzie jednak bardzo opornie.

Tak wygląda dziki parking w centrum Krakowa

Na razie park powstaje na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej. Tam mamy plac budowy, teren jest ogrodzony.

Pozostałymi terenami pod estakadami nikt się nie przejmuje. Na odcinku od ul. Grzegórzeckiej do ul. Miodowej mamy księżycowy krajobraz. Kurz, pył, śmieci - to widzą mieszkańcy i turyści, którzy schodzą z przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki.

Duży z problem z estakadami na krakowskich Grzegórzkach

Pojawia się tam też coraz więcej samochodów. Kierowcy znaleźli sposób na darmowe parkowanie w centrum. Tuż obok na ulicach są wyznaczone miejsca postojowe i parkomaty, gdzie za godzinę postoju trzeba zapłacić 6 zł. Coraz więcej osób woli jednak wjechać na "zadaszony parking" pod estakadami, gdzie strefa nie obowiązuje.

W naszych publikacjach zwracaliśmy uwagę na makabryczną scenerię pod kolejowymi estakadami w centrum Krakowa. Jak widać, nie ma reakcji. Skoro Park Kolejowy powstaje etapami, to nie powinno oznaczać, że ma tam panować taki bałagan. To wstyd dla miasta. Jak widać, nie ma kto zrobić z tym porządku.

Komentarze 18

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bartem
O, super, nie wiedziałem, teraz będę tam stawać.
M
Mateusz
I bardzo dobrze, dosyć rozrostu strefy, placania za coś co było i powinno być za darmo ponieważ każdy mieszkaniec płaci za remonty i zrzuca się na cały Kraków. Dość utrudniania życia mieszkańcom i przeróbki starówki na Park Rozrywki !
K
Kamila
13 marca, 6:30, Iza:

Uważam, że parking pod wiaduktem jest dobrym pomysłem. Jestem bardzo często w Krakowie, a pozostawienie samochodu w promieniu 1,5 km od rynku to zawody. Nie każdy ma czas, szukać miejsca, tym bardziej jeżeli ma ograniczony czas na zwiedzanie. Kolejna sprawa, giełda staroci przy Grzegóżki, czy nie można raz na tydzień zezwolić na handel pod wiaduktem. Wyznaczyć stosowne miejsce na dodatkowe stanowiska.Obecnie całą przestrzeń się marnuje.

Szanowna Pani,

parkingi są tuż obok, a giełda staroci swoje miejsce od dawna ma. Opisywana przestrzeń ma już swoje przeznaczenie, tylko władze i jednostki miejskie działają opieszale

B
Burmistrz Nowej Huty
12 marca, 11:03, Burmistrz Nowej Huty:

Mieszkańcy są potrzebni ale do wyborów.Kto te wybory tak naprawdę wygrywa?A co do parkingów w mieście to niezłym pomysłem byłaby rozbiórka nowej stacji Kraków Piastów na której to dzięki staraniom radnych nie zatrzymuje się żaden pociąg PKP Intercity w kierunku Warszawy i budowa w jej miejscu płyty parkingowej nad torami.Co wy na to?

13 marca, 7:01, Piotr:

Intercity ma się zatrzymywać na stacji przeznaczonej do ruchu lokalnego?

Stacja przeznaczona do ruchu lokalnego jest kilkaset metrów wcześniej-po co zatem dwie o takim samym znaczeniu?Chciałeś zabłysnąć facecik na tym forum a wyszedł z twojego myślenia piach.

Idąc twoim tokiem myślenia to ja mogę zapytać po co Intercity zatrzymuje się na południu miasta czyli na stacji Kraków Płaszów?Przecież to za[wulgaryzm]ie dla ruchu lokalnego

M
Marianna
13 marca, 6:30, Iza:

Uważam, że parking pod wiaduktem jest dobrym pomysłem. Jestem bardzo często w Krakowie, a pozostawienie samochodu w promieniu 1,5 km od rynku to zawody. Nie każdy ma czas, szukać miejsca, tym bardziej jeżeli ma ograniczony czas na zwiedzanie. Kolejna sprawa, giełda staroci przy Grzegóżki, czy nie można raz na tydzień zezwolić na handel pod wiaduktem. Wyznaczyć stosowne miejsce na dodatkowe stanowiska.Obecnie całą przestrzeń się marnuje.

Dokładnie. To ma być dla ludzi.

A
Aleks
12 marca, 18:02, Obserwator świata.:

I bardzo dobrze, że tam parkują. Tak jest na świecie, przede wszystkim wygoda dla mieszkańców!

Przede wszystkim logistyka. Ma być sprawnie.

Parkujesz i idziesz prosto na stację, żeby ruszyć do miasta.

Bierzcie przykład z innych europejskich miast jak np. Rotterdam czy Dortmund.

Parkingi są usytuowane przy samej stacji. Nie trzeba latać ileś tam kilometrów, żeby przesiąść się na komunikację.

Miasto ma być przyjazne dla mieszkańców!

Im prościej dla mieszkańca, tym wygodniej dla turysty.

https://www.bahnhof.de/en/dortmund-hbf/map?group=car

https://www.rotterdam.info/en/visit/good-to-know/where-to-park-in-rotterdam

A jak jest na stacji Podgórze - znowu źle zaprojektowane dla rowerzystów. Ludzie by chcieli korzystać z pociągu, ale przejście na stacje z rowerem zajmuje mnóstwo czasu.

A stacja Bronowice. Też miała być kładka z nowego osiedla, ale nie ma kasy, a powinna być! A ludzie by chcieli jechać do pracy na rowerze, ale znowu trzeba nadrabiać straszne kilometry. Przez ruchliwą Armii Krajową.

Przyglądajcie się mieszkańcom gdzie jest im wygodnie. Słuchajcie co oni mówią o przeprawach przez miasto. Oni znają najlepiej swoje otoczenie, bo to jest ich wspólny dom.

Jakim mieszkańcom? Parkują prawie sami przyjezdni. Mieszkańcy mają już dość tego stanu rzeczy. Bezczynność służb jest skandaliczna

O
Olo
12 marca, 11:56, WS:

No i widać co w tym miejscu jest potrzebne. Mityczni mieszkańcy chcą tylko parków ( pod wiaduktem, bez dostępu słońca i deszczu to będzie super park) i zieleni niby, ale jak przyjdzie co do czego to widać jak przestrzeń jest wykorzystywana. Ludzie chcą przede wszystkim wygodnie żyć, a nie martwić się o turystów.

Pod tymi wiaduktami powinien być zrobiony parking, że miasto działa opieszale, to ludzie z tego korzystają.

Przestrzeń jest wykorzystywana głownie przez przyjezdnych, wiadukt jest wysoki i słońca pod nim pod dostatkiem, polecam otworzyć oczy. A parkingi są tuż obok, ale nie za darmo

P
Piotr
12 marca, 11:03, Burmistrz Nowej Huty:

Mieszkańcy są potrzebni ale do wyborów.Kto te wybory tak naprawdę wygrywa?A co do parkingów w mieście to niezłym pomysłem byłaby rozbiórka nowej stacji Kraków Piastów na której to dzięki staraniom radnych nie zatrzymuje się żaden pociąg PKP Intercity w kierunku Warszawy i budowa w jej miejscu płyty parkingowej nad torami.Co wy na to?

Intercity ma się zatrzymywać na stacji przeznaczonej do ruchu lokalnego?

K
Katarzyna
12 marca, 18:02, Obserwator świata.:

I bardzo dobrze, że tam parkują. Tak jest na świecie, przede wszystkim wygoda dla mieszkańców!

Przede wszystkim logistyka. Ma być sprawnie.

Parkujesz i idziesz prosto na stację, żeby ruszyć do miasta.

Bierzcie przykład z innych europejskich miast jak np. Rotterdam czy Dortmund.

Parkingi są usytuowane przy samej stacji. Nie trzeba latać ileś tam kilometrów, żeby przesiąść się na komunikację.

Miasto ma być przyjazne dla mieszkańców!

Im prościej dla mieszkańca, tym wygodniej dla turysty.

https://www.bahnhof.de/en/dortmund-hbf/map?group=car

https://www.rotterdam.info/en/visit/good-to-know/where-to-park-in-rotterdam

A jak jest na stacji Podgórze - znowu źle zaprojektowane dla rowerzystów. Ludzie by chcieli korzystać z pociągu, ale przejście na stacje z rowerem zajmuje mnóstwo czasu.

A stacja Bronowice. Też miała być kładka z nowego osiedla, ale nie ma kasy, a powinna być! A ludzie by chcieli jechać do pracy na rowerze, ale znowu trzeba nadrabiać straszne kilometry. Przez ruchliwą Armii Krajową.

Przyglądajcie się mieszkańcom gdzie jest im wygodnie. Słuchajcie co oni mówią o przeprawach przez miasto. Oni znają najlepiej swoje otoczenie, bo to jest ich wspólny dom.

Błoto i [wulgaryzm] są przyjazne dla mieszkańców? Parkingów w okolicy Hali jest pod dostatkiem, stoją prawie puste

K
Katarzyna
12 marca, 18:02, Obserwator świata.:

I bardzo dobrze, że tam parkują. Tak jest na świecie, przede wszystkim wygoda dla mieszkańców!

Przede wszystkim logistyka. Ma być sprawnie.

Parkujesz i idziesz prosto na stację, żeby ruszyć do miasta.

Bierzcie przykład z innych europejskich miast jak np. Rotterdam czy Dortmund.

Parkingi są usytuowane przy samej stacji. Nie trzeba latać ileś tam kilometrów, żeby przesiąść się na komunikację.

Miasto ma być przyjazne dla mieszkańców!

Im prościej dla mieszkańca, tym wygodniej dla turysty.

https://www.bahnhof.de/en/dortmund-hbf/map?group=car

https://www.rotterdam.info/en/visit/good-to-know/where-to-park-in-rotterdam

A jak jest na stacji Podgórze - znowu źle zaprojektowane dla rowerzystów. Ludzie by chcieli korzystać z pociągu, ale przejście na stacje z rowerem zajmuje mnóstwo czasu.

A stacja Bronowice. Też miała być kładka z nowego osiedla, ale nie ma kasy, a powinna być! A ludzie by chcieli jechać do pracy na rowerze, ale znowu trzeba nadrabiać straszne kilometry. Przez ruchliwą Armii Krajową.

Przyglądajcie się mieszkańcom gdzie jest im wygodnie. Słuchajcie co oni mówią o przeprawach przez miasto. Oni znają najlepiej swoje otoczenie, bo to jest ich wspólny dom.

Są dostępne parkingi tuż obok, ale wygodniej na dziko i za darmo

J
Józef
13 marca, 6:30, Iza:

Uważam, że parking pod wiaduktem jest dobrym pomysłem. Jestem bardzo często w Krakowie, a pozostawienie samochodu w promieniu 1,5 km od rynku to zawody. Nie każdy ma czas, szukać miejsca, tym bardziej jeżeli ma ograniczony czas na zwiedzanie. Kolejna sprawa, giełda staroci przy Grzegóżki, czy nie można raz na tydzień zezwolić na handel pod wiaduktem. Wyznaczyć stosowne miejsce na dodatkowe stanowiska.Obecnie całą przestrzeń się marnuje.

Parkingi w okolicy są dostępne, nielegalne parkowanie, to zwykłe cwaniactwo

I
Iza
Uważam, że parking pod wiaduktem jest dobrym pomysłem. Jestem bardzo często w Krakowie, a pozostawienie samochodu w promieniu 1,5 km od rynku to zawody. Nie każdy ma czas, szukać miejsca, tym bardziej jeżeli ma ograniczony czas na zwiedzanie. Kolejna sprawa, giełda staroci przy Grzegóżki, czy nie można raz na tydzień zezwolić na handel pod wiaduktem. Wyznaczyć stosowne miejsce na dodatkowe stanowiska.Obecnie całą przestrzeń się marnuje.
M
Maciek
Bardzo dobrze.
a
aqwa
To zrobić parking ale
O
Obserwator świata.
I bardzo dobrze, że tam parkują. Tak jest na świecie, przede wszystkim wygoda dla mieszkańców!

Przede wszystkim logistyka. Ma być sprawnie.

Parkujesz i idziesz prosto na stację, żeby ruszyć do miasta.

Bierzcie przykład z innych europejskich miast jak np. Rotterdam czy Dortmund.

Parkingi są usytuowane przy samej stacji. Nie trzeba latać ileś tam kilometrów, żeby przesiąść się na komunikację.

Miasto ma być przyjazne dla mieszkańców!

Im prościej dla mieszkańca, tym wygodniej dla turysty.

https://www.bahnhof.de/en/dortmund-hbf/map?group=car

https://www.rotterdam.info/en/visit/good-to-know/where-to-park-in-rotterdam

A jak jest na stacji Podgórze - znowu źle zaprojektowane dla rowerzystów. Ludzie by chcieli korzystać z pociągu, ale przejście na stacje z rowerem zajmuje mnóstwo czasu.

A stacja Bronowice. Też miała być kładka z nowego osiedla, ale nie ma kasy, a powinna być! A ludzie by chcieli jechać do pracy na rowerze, ale znowu trzeba nadrabiać straszne kilometry. Przez ruchliwą Armii Krajową.

Przyglądajcie się mieszkańcom gdzie jest im wygodnie. Słuchajcie co oni mówią o przeprawach przez miasto. Oni znają najlepiej swoje otoczenie, bo to jest ich wspólny dom.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska