Droga ekspresowa S1 przez Beskidy coraz bliżej finału
Ten fragment ekspresowej "jedynki" między Przybędzą a Milówką ma długość 8,5 km.
W 90 procentach jest ukończony. Kierowcy nowym odcinkiem pojadą pod koniec tego roku - zapowiada GDDKiA.
Obecnie prace koncentrują się na dwóch tunelach drogowych: w masywie Barania o długości ok. 830 m oraz w masywie Białożyński Groń o długości ok. 1000 m.

W obiektach wykonywany jest przede wszystkim montaż instalacji, a także inne zadania wykończeniowe - zaznacza GDDKiA.
Na betonowanie obudowy zasadniczej tuneli wykorzystano 𝟕𝟎 𝐭𝐲𝐬. 𝐦 sześć.betonu oraz 𝟕 𝟕𝟎𝟎 𝐭𝐨𝐧 stali zbrojeniowej, a podczas ich drążenia wywieziono 𝐩𝐨𝐧𝐚𝐝 𝟔𝟓𝟎 𝐭𝐲𝐬. 𝐭𝐨𝐧 urobku.
Skróci kierowcom z Małopolski drogę na Słowację i dalej na południe Europy
Jest to przedsięwzięcie objęte rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych. Zapewni bezpośrednie, szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała - granica polsko-słowacka w Zwardoniu, a wraz z brakującym odcinkiem S1 od Mysłowic do Bielska, której realizacja także trwa, skróci podróże na południe Europy także z Małopolski zachodniej.
Inwestycja obejmuje pięć estakad i trzy mosty o łącznej długości 2,3 km oraz dwa dwunawowe tunele o łącznej długości ok. 1,8 km - wyliczają w GDDKiA.

Nie udało się uniknąć poślizgów
Umowa z wykonawcą podpisana została w październiku 2019 r. z pierwotnym terminem zakończenia umowy w sierpniu 2023 r. Wiadomo, że skala trudności oraz roszczenia wykonawcy w związku z pandemią COVID-19 sprawiły, że ten termin stał się nieaktualny.
Droga S1 od Mysłowic do Bielska
Na odcinku od węzła Mysłowice Kosztowy do Bielska-Białej prace trwają na trzech z czterech odcinków.
Najbardziej zaawansowane są między węzłem Oświęcim a Dankowicami. Nie ruszyła natomiast budowa części między Bieruniem a Mysłowicami-Kosztowy. Z kolei obwodnica Oświęcimia, która połączy to miasto z drogą S1 ma być gotowa w połowie 2026 roku.
Zobacz także:
