https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Idą zmiany w rozkładach PKP

buń
fot. Michał Sikora
Od 9 grudnia w Małopolsce zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Zmiany, które zamierza wprowadzić w Małopolsce spółka PKP Przewozy Regionalne, mocno uderzą w podróżnych. Zniknie 60, czyli ok. 20 proc. połączeń.

- Dostaliśmy mniejszą dotację i musimy szukać oszczędności. Do tej pory na tory wyjeżdżały 302 pociągi na dobę. Teraz będzie ich tylko 244 - mówi Andrzej Siewieński, dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. W ub.r. Przewozy Regionalne otrzymały od władz województwa ok. 92 mln zł dotacji, a w tym tylko 75 mln zł.

Niebawem pociągi przestaną jeździć m.in. na trasie Kraków - Oświęcim przez Skawinę. Władze województwa twierdzą, że ta właśnie trasa generowała największe straty i jej rentowność szacowano na poziomie zaledwie 8 procent.

- Średnio na dobę z połączeń na tej relacji korzysta tylko 450 osób, z czego ponad 200 to pracownicy kolei. Likwidacja pozwoli zaoszczędzić 6 milionów złotych rocznie - uzasadnia taką decyzję Roman Ciepiela, wicemarszałek województwa małopolskiego.

Z rozkładu jazdy znikną także m.in. połączenia:
- Kozłów (odj. 15.50) - Kraków Gł. (przyj. 16.57)
- Kraków Gł. (8.37) - Katowice (11.02)
- Nowy Sącz (odj. 4.58) - Krynica-Zdrój (przyj. 6.41)
- Tarnów (odj. 8.47) - Kraków (przyj. 10.36)
- Katowice (odj. 6.02) - Kraków (przyj. 8.22)
- Katowice (odj. 13.15) - Kraków Gł. (przyj. 15.37)
- Kozłów (odj. 15.50) - Katowice (przyj. 16.57)
- Wieliczka Rynek-Kopalnia (odj. 19.38) - Kraków (przyj. 20.04)
- Kraków Gł. (odj. 13.45) - Tarnów (przyj. 15.39).

Tak dawniej wyglądała droga Kraków - Tarnów [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
AliceFromWonderTarnów
Na trasie Tarnów-Kraków w niektórych miejscach jest pojedynczy tor i przez to tworzą się kolejki do przejazdów i postoje w trakcie przejazdów nawet do 30min! Likwidacja połonczeń miała teoretycznie usprawnić ruch- zmniejszyć czas postojów. Więc pytam się- jak to możliwe, że pociągów mniej czyli mniejszy tłok na torach a czas przejazdu zamiast krótszy to dłuższy się zrobił? Gdzie logika jakaś?
c
coto
to jest w interesie PKP - i tak przegrywaja z busami, wiec jakby mogli zamknac polaczenie od tarnowa, to by sie kierownictwo ucieszylo.
szkoda tylko, ze nasi lokalni politycy o tym nie mysla, latajac do krakowa i w Polske sluzbowymi samochodami za nasze pieniadze
lepszynowysacz.wordpress.com
f
foksmolder
emitują w olbrzymiej większości domowe paleniska, co nijak się nie ma do elektrowni opalanej węglem.
D
Dan
z ta redukcja gazów to nie jest tak do końca a w Polsce ładnie jak zagranicą. Większość energii Polska ma z wegla brunatnego. Jednym słowem zamiast spalin pod nosem produkuje się mega ilość zanieczyszczeń w jednym miejscu.
b
buraczek
Zmniejszanie ilości połączeń powoduje odejście kolejnych pasażerów, co z kolei powoduje kolejne likwidacje, i w ten sposób kolej lokalna zostanie zupełnie zlikwidowana.
c
coto
zielona polska wyspa to cud - wszystko robimy wspak reszcie swiata: tam rozwija sie kolejnictwo by poprawic polaczenia i zredukowac ruch na drogach oraz emisje gazow, a u nas, super-strategia...
lepszynowysacz.wordpress.com
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska