FLESZ - Co możemy zrobić, by nie dać się COVID-19?
Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita w piątek 5 lutego wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dla kolejnego odcinka północnej obwodnicy Krakowa (Budowa drogi ekspresowej S52 – odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice). Wydany ZRID dotyczy części pierwszej obwodnicy – od istniejącego węzła Modlnica w kierunku wschodnim, za projektowany węzeł Zielonki (łącznie z tunelem w Zielonkach). Ten odcinek będzie miał długość 5 km.
Budowa S7 w Krakowie. Tak będzie wyglądać obwodnica Krakowa ...
Aktualnie w budowie jest najdłuższy odcinek obwodnicy. Na terenie budowy prowadzone są badania archeologiczne i roboty ziemne przy budowie tunelu o długości 496 m w Batowicach. Powstaje też najdłuższa estakada nad zbiornikiem Węgrzce, będzie to dwunastoprzęsłowy obiekt o długości ok. 570 m.
- Jesteśmy coraz bliżej domknięcia całej północnej obwodnicy Krakowa. "Zielone światło" zapala się dziś dla pierwszej części tego zadania drogowego, odcinek drugi – najdłuższy – jest w budowie, zaś ZRID dla trzeciego wydamy lada moment. Inwestycja ta usprawni ruch tranzytowy oraz turystyczny w Krakowie. Jest ona ważna zarówno dla Mieszkańców Krakowa, jak i Małopolski, ale także osób odwiedzających nasze województwo – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Wykonawca wchodzi na plac budowy. Zacznie się od wycinki drzew
- W poniedziałek przekażemy wykonawcy plac budowy i rozpocznie się wycinka drzew i krzewów oraz prace geodezyjne. Ustalone zostaną granice inwestycji, co pozwoli jak najszybciej rozpocząć prace zasadnicze przy budowie POK S52 na tym odcinku, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne. W związku z tym, że jest to obszar cenny pod względem archeologicznym, prowadzone są tam nadal badania na wyznaczonych stanowiskach - mówi dyrektor GDDKiA w Krakowie, Tomasz Pałasiński.
Odcinek, dla którego wydano ZRID będzie realizowany w Krakowie oraz w Zielonkach, a także w miejscowościach Modlniczka i Modlnica w gminie Wielka Wieś. Jest to początkowy odcinek północnej obwodnicy Krakowa, na skrzyżowaniu trasy S52 i DK94 w kierunku na Olkusz.
Zakres planowanych prac obejmie między innymi:
- budowę drogi ekspresowej S52, klasy S, o dł. ok. 5 km;
- budowę łącznic węzła drogowego "Modlnica";
- budowę węzła drogowego "Zielonki" na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 794 (Trasa Wolbromska), z łącznicami i rozbudową DW klasy G;
- budowę, rozbudowę oraz przebudowę dróg powiatowych oraz gminnych na trasie przebiegu drogi ekspresowej;
- budowę zatok autobusowych przy drodze wojewódzkiej, drogach gminnych i powiatowych;
- budowę chodników i ścieżek rowerowych;
- budowę wiaduktów i mostów drogowych (nad drogami i ciekami wodnymi);
- budowę tunelu;
- budowę lądowiska dla śmigłowców ratownictwa medycznego.
Inwestycja jest efektem Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Decyzja została wydana z rygorem natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że można od razu zaczynać prace. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie. Harmonogram realizacyjny przewiduje zakończenie budowy i oddanie drogi do użytkowania w 2023 r.
Ostatnia część obwodnicy Krakowa w budowie. Niedługo całe mi...
Pierwszą decyzję dla budowy najdłuższego, bo siedmiokilometrowego odcinka POK wydano w lipcu zeszłego roku. W piątek 10 lipca 2020 roku oficjalnie rozpoczęła się budowa północnej obwodnicy Krakowa.
Inwestycja warta 1,5 mld zł ma być gotowa w 2023 r. Północna obwodnica domknie ring wokół Krakowa
Przypomnijmy, że 13 listopada 2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę północnej obwodnicy Krakowa z konsorcjum firm: tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź. Koszt zadania wynosi 1 427 968 500 zł.
Wykonawca ma przygotować projekt, wybudować drogę i uzyskać pozwolenie na użytkowanie w ciągu 47 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), natomiast w trakcie projektowania okresy zimowe były wliczane do terminu na realizację całości zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Północna obwodnica ma odciążyć ulice Krakowa od ruchu tranzytowego. Dzięki temu połączeniu, a także nowej drodze ekspresowej S7, powstanie nowa trasa w kierunku Warszawy i przeniesie się na nią ruch z północnej, wewnętrznej obwodnicy Krakowa, m.in. z ul. Opolskiej.
Na wydanie czeka pozwolenie na ostatni odcinek
Północna Obwodnica Krakowa będzie miała długość ponad 12 km, dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to: Zielonki, Węgrzce, Batowice i Mistrzejowice. Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także: dwa tunele, 27 obiektów mostowych (mosty, wiadukty, estakady) i 4 km murów oporowych.
Na wydanie wciąż czeka pozwolenie na ostatni odcinek północnej obwodnicy. Wniosek o ZRID na III odcinek obwodnicy (styk z S7, długości ok. 330 m + budowa łącznicy POK z węzłem Mistrzejowice, realizowany w ramach S7 - połączenie POK o przebiegu wschód – zachód z S7 o przebiegu północ – południe) został złożony 25 marca zeszłego roku. Jak przekonuje wojewoda Kmita, ma ono być wydane wkrótce, jeszcze w tym kwartale roku 2021.
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Podatek cukrowy 2021 zrujnuje budżet Polaków! Coca-cola na wagę złota. MEMY
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
