https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest odpowiedź urzędników w sprawie niebezpiecznego przystanku przy ul. Wielickiej w Krakowie

Marcin Banasik
Tak poprowadzona ścieżka rowerowa stanowi zagrożenie dla osób korzystających z komunikacji miejskiej, które muszą uważać na przejeżdżających rowerzystów
Tak poprowadzona ścieżka rowerowa stanowi zagrożenie dla osób korzystających z komunikacji miejskiej, które muszą uważać na przejeżdżających rowerzystów Andrzej Banaś
"Przystanek tramwajowy MPK znajdujący się przy ulicy Wielickiej i przejściu podziemnym na os. Kozłówek od strony kościoła stanowi niebezpieczeństwo dla pasażerów tramwajów" - twierdzi nasz czytelnik w liście przesłanym do redakcji. Jest tam bowiem poprowadzona droga rowerowa wzdłuż przystanku zamiast, tak jak przy przystanku Kabel, gdzie ścieżka rowerowa omija przystanek. Kamil Popiela z biura prasowego magistratu informuje, że miasto nie ma zarezerwowanych pieniędzy na odseparowanie ruchu rowerowego od pieszego. - Niezależnie, ZTP prześle do ZDMK prośbę o opinię w sprawie możliwości poszerzenia ciągu na długości samego przystanku, co wraz z przestawieniem wiaty przystanku powinno poprawić sytuację - mówi Popiela.

Na przystanku przy ul. Wielickiej w momencie kiedy tramwaj podjeżdża na przystanek i pasażerowie wsiadają i wysiadają z pojazdu przed ich nosami i przejeżdżają użytkownicy hulajnóg czy rowerzyści.

Niebezpieczne sytuacje

Nasz czytelnik zauważa, że 24 czerwca doszło tam do potrącenia przez użytkownika hulajnogi starszej osoby chcącej wsiąść do tramwaju. Do podobnych niebezpiecznych sytuacji dochodzi tam wielokrotnie.
"Nie czekajmy aż ktoś zostanie inwalidą lub nieboszczykiem" - apeluje autor listu.

Nie ma pieniędzy

Kamil Popiela potwierdza, że w rejonie przystanku „Wlotowa” od strony kościoła istnieje wspólny ciąg pieszo-rowerowy, gdzie pierwszeństwo mają piesi.

- Obecne rozwiązanie determinuje istniejąca geometria i brak takiej infrastruktury – jak w rejonie przystanku tramwajowego „Kabel” – po której można by było poprowadzić drogę rowerową – za wiata przystankową. W rejonie wspomnianego przystanku „Kabel” z inicjatywy Zarządu Transportu Publicznego wykonana została korekta drogi rowerowej – dlatego możliwym było odseparowanie ruchu pieszego od rowerowego i poprowadzenie rowerzystów bezkolizyjnie za przystankiem - mówi Kamil Popiela.

Rozwiązanie jak najbardziej pożądane

Urzędnik zauważa, że odseparowanie ruchu rowerowego i pieszego w rejonie wiat przystankowych jest rozwiązaniem jak najbardziej pożądanym i jest to uwzględniane w uwagach do opiniowanych przez ZTP projektów nowych inwestycji.

- W celu poprawy warunków dla istniejących lokalizacji ZTP ze swojej strony inicjuje i wykonuje projekty organizacji ruchu, jednak ich realizacja jest uzależniona od środków zarezerwowanych w budżecie miasta na ich realizację. Niezależnie, ZTP prześle do ZDMK prośbę o opinię w sprawie możliwości poszerzenia ciągu na długości samego przystanku, co wraz z przestawieniem wiaty przystanku powinno poprawić sytuację - mówi Popiela.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska