https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest przetarg na modernizację zakopianki na odcinki między Nowym Targiem a Szaflarami

Aurelia Lupa
Zakopianka między Nowym Targiem a Szaflarami
Zakopianka między Nowym Targiem a Szaflarami GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła ponownie przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 kilometrów zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami. Pierwsze postępowanie, ogłoszone w maju, zostało unieważnione ze względu na wartość złożonych wówczas ofert. Były wyższe niż przewidziany na to zadanie budżet.

Na oferty zainteresowanych firm GDDKiA czeka do 3 października. Wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 32 miesiące. 

Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe utrudnienia i korki tworzą się w sezonie turystycznym.  

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem.  

Poprawa przepustowości drogi między Szaflarami a Nowym Targiem będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. - Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy - informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.  

O krok dalej drogowcy są z pracami przygotowawczymi dotyczącymi przebudowy drugiego fragmentu DK47 - od Szaflar do ronda w Zakopanem. W styczniu GDDKiA podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. - Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych - informuje Kacper Michna.

Budowa nowej zakopianki Rdzawka - Nowy Targ

Budowlańcy nie zrobili sobie wakacji. Roboty przy nowej zako...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska