https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy dojedziemy dwupasmówką z Krakowa do Warszawy? Znamy już konkretną datę pełnego otwarcia trasy S7

Piotr Tymczak
Budowa trasy S7 Kraków - Widoma
Budowa trasy S7 Kraków - Widoma GDDKiA
Na ukończeniu jest budowa trasy S7 na odcinku z Krakowa do Widomej. To ostatni fragment drogi brakujący do tego, by ze stolicy Małopolski dojeżdżać dwupasmówką do Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już podała, kiedy będziemy mogli jeździć dwoma pasami ruchu w każdym kierunku pomiędzy Krakowem a stolicą Polski.

Przypomnijmy, że obecnie budowany jest ostatni odcinek trasy S7 z Krakowa do granicy województwa świętokrzyskiego, między węzłem Mistrzejowice w Krakowie i Widomą. Oddanie tego odcinka będzie oznaczać, że będzie można jeździć dwupasmówką z Krakowa do Warszawy.

Dwa odcinki S7: pozamiejski i krakowski

Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstają na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa odcinka Widoma - Kraków otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

Jest ustalona data otwarcia S7 Widoma - Kraków

Kiedy pojedziemy S7 z Krakowa do Widomej, a dalej do granic województwa świętokrzyskiego i Warszawy?

- Oddanie trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma planujemy 23 grudnia 2024 roku. W tym samym dniu ma zostać także udostępniona do użytku Północna Obwodnica Krakowa - informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego zjazdu w stronę północnej obwodnicy Krakowa. Z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt węzeł Mistrzejowice (z niego też pojedziemy w kierunku stolicy), w całości ma być gotowy w połowie 2026 roku. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku.

WASZ TEMAT. Kolej w Krakowie cały czas się rozwija

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska