Główne zakresy robót w ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic i termin ich wykonania:
- zakończenie przebudowy pętli „Mistrzejowice” w zakresie torowym – IV kwartał 2024 r.
- wykonanie płyty pośredniej stacji „Rondo Polsadu” (poziom –1) – IV kwartał 2024 r.
- zakończenie budowy ścian szczelinowych – I kwartał 2025 r.
- wykonanie płyty dennej (poziom –2) stacji „Rondo Polsadu” – II kwartał 2025 r.
- zakończenie prac przy konstrukcji tunelu – III kwartał 2025 r.
- wyposażanie tunelu – IV kwartał 2025 r.
- budowa torowiska tramwajowego – IV kwartał 2025 r.
- prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) – I kwartał 2026 r.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu tramwajowego o długości ponad 1,2 km w rejonie ronda Polsadu.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
Kluczowe liczby inwestycji:
całkowita długość odcinka tunelowego wyniesie 1230 m;
największa różnica poziomu główki szyny względem terenu wyniesie ok. 12 m;
wysokość w tunelu, po odliczeniu przestrzeni na sieć trakcyjną, wyniesie 4,5 m;
długość każdego podziemnego peronu wyniesie 65 m;
szerokość podziemnych peronów wyniesie 4,5 m.
F-35: Najnowsze myśliwce dla polskiego wojska
