Wkrótce przetarg na budowę trzeciego mostu na Dunajcu
Liczba samochodów, które codziennie przejeżdżają ul. Węgierską między Nowym a Starym Sączem jest kilkukrotnie większa niż wynosi średnia dla ruchu drogowego w Polsce. Tak wynika z danych GDDKiA. To ulica biegnąca w pobliżu kilku dużych zakładów pracy, która często bywa zakorkowana. Już wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na budowę wyczekiwanego połączenia.
- 195 milionów złotych, tyle wynosi wartość przetargu, który według Planu postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025 ma zostać uruchomiony już w 𝗜𝗜 𝗸𝘄𝗮𝗿𝘁𝗮𝗹𝗲. Nowy most to nie tylko poprawa komunikacji, ale także większe bezpieczeństwo, rozwój gospodarczy i komfort życia mieszkańców - informuje poseł Patryk Wicher.
Budowa połączenia drogi krajowej 87 z drogą wojewódzką 969 w Nowym Sączu wraz z budową mostu na Dunajcu to inwestycja wieloletnia. Powstanie m.in. droga klasy G o długości ok. 3,5 km, ronda, chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe. Inwestycja połączenia ważnych dróg: krajowej z wojewódzką, pozwoli na poprawę bezpieczeństwa w ruchu lokalnym.
Docelowo w ramach zadania powstanie ok. 530-metrowa przeprawa mostowa na rzece Dunajec wraz z dojazdami łączącymi obiekt z drogą krajową 87 oraz obwodnicą Podegrodzia (drogą wojewódzką 969). Początek inwestycji planuje się na skrzyżowaniu zachodniej obwodnicy Nowego Sącza z ul. „Młyńczyska” w miejscowości Podrzecze przy zbiorniku retencyjnym. Dalej nowa droga przebiegać będzie w kierunku północno-wschodnim przez tereny rolnicze, wzdłuż zachodniego wału przeciwpowodziowego Dunajca.
W ramach inwestycji przewiduje się także m.in. budowę ronda w Nowym Sączu, skrzyżowania z dodatkowymi jezdniami do obsługi terenów przyległych. Koniec trasy przewiduje się na projektowanym skrzyżowaniu drogi krajowej 87 (ul. Węgierska) i drogi gminnej (ul. Podmłynie) w Nowym Sączu, po zachodniej stronie linii kolejowej nr 96.
Projektowana przeprawa mostowa będzie posiadała najwyższą klasę obciążenia taborem samochodowym przewidzianą w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 30 maja 2000 r.
