https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy tylko przez kilka godzin jeździli po nowym wiadukcie węzła Grębałów. Zmiana organizacji ruchu sparaliżowała ruch

Marcin Banasik
Kierowcy zostali skierowani na nowy wiadukt, stary zostanie wyburzony
Kierowcy zostali skierowani na nowy wiadukt, stary zostanie wyburzony Marcin Banasik
W nocy z poniedziałku na wtorek drogowcy przełożyli ruch z ul. Kocmyrzowskiej na nowy wiadukt wybudowany w ramach węzła Grębałów. Droga prowadzi do skrzyżowania z ul. Łowińskiego, gdzie pojawiło się tymczasowe rondo w miejscu skrzyżowania. Niestety nowe rozwiązanie drogowe nie zlikwidowało porannych korków w tym miejscu. Wręcz przeciwnie, korki powiększyły się. GDDKiA postanowiło przywrócić dotychczasowy ruch ul. Kocmyrzowską.

Wiadukty do wyburzenia

- – Okazało się, że są problemy z geometrią tej tymczasowej jezdni na połączeniu z ul. Łowińskiego. Wykonawca ma poprawić to miejsce – informuje Kacper Michna z małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.-

Z informacji przekazanych przez Kacpra Michnę z krakowskiego oddziału GDDKiA wynika, że na nowym przejeździe po nowym wiadukcie do ul. Łowińskiego jest problem z geometrią jezdni. Na razie nie wiadomo kiedy problem zostanie rozwiązany. Kierowcy jeżdżą, tak jak wcześniej ul. Kocmyrzowską.

S7 Widoma – Kraków 

Węzeł Grębałów to element budowy 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty. Dzieli się ona na dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 68 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

- Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 38 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja za miliardy

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. 

Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska