https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kokotów. Otworzą przejazd pod wiaduktem. Koniec koszmaru na trasie Wieliczka – Kraków

Jolanta Białek
Przebudowa wiaduktu PKP na drodze powiatowej w Kokotowie. Stan inwestycji we wrześniu 2019
Przebudowa wiaduktu PKP na drodze powiatowej w Kokotowie. Stan inwestycji we wrześniu 2019 PKP PLK
Przejazd pod wiaduktem kolejowym na drodze powiatowej w Kokotowie (trakt relacji Wieliczka - Brzegi – Kraków) zostanie otwarty w następnym tygodniu.

FLESZ - Azjaci i... roboty na ratunek polskiej gospodarki

- Dobiegają końca prace bitumiczne. Droga pod wiaduktem zostanie udostępniona dla ruchu 10 grudnia w okolicach południa. Nie oznacza to zakończenia przebudowy wiaduktu, bo inne związane z tym roboty będą trwały nadal - powiedział nam Piotr Hamarnik, z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trasa powiatowa w Kokotowie, którą przejeżdżało ok 10 tys. aut na dobę jest zamknięta od początku lipca 2018 roku na kluczowym odcinku 100 metrów w rejonie, gdzie trwa przebudowa wiaduktu PKP.

Inwestycja paraliżuje ruch w stronę Wieliczki oraz Krakowa. Kierowcy przejeżdżający przez rejon Kokotów - Brzegi już dawno określali panującą tam sytuację drogową jako tragiczną. Od kilku tygodni jest jeszcze gorzej, z powodu okresowego zamykania przejazdu drogą powiatową na odcinku Brzegi – Grabie (trakt Niepołomice – Kraków), która będzie w przebudowie do połowy przyszłego roku.

Latem tego roku PKP PLK wnioskowały o wydłużenie terminu zamknięcia drogi pod wiaduktem w Kokotowie do połowy 2020 roku, ale powiat wielicki nie wyraził na to zgody.

Przebudowa infrastruktury w Kokotowie jest prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków - Podłęże, wartej blisko miliard zł, zaplanowanej do końca 2020 roku.

Pod szyldem tej inwestycji przy przystanku PKP w Kokotowie powstaje także wiadukt z podziemnym przejazdem, dzięki któremu auta osobowe przejadą bez oczekiwania na rogatkach, a pasażerowie przejdą bezpiecznie z peronu na peron.

Wcześniej zapowiadano, że ta inwestycja zakończy się w grudniu br., jednak jak podaje Piotr Hamarnik przejazd i przejście pod tym wiaduktem zostaną udostępnione dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.

Gotowe są już natomiast pierwszy nowy tor pomiędzy Krakowem i Podłężem oraz nowoczesne perony - długie na 200 m, z oświetleniem, wiatami, informacją pasażerską - w Kokotowie i Węgrzcach Wielkich. Ta część nowej infrastruktury została otwarta dla kolejowego ruchu oraz pasażerów w czerwcu br.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
GM

Wystarczy lobbowac nad nitka w czarnochowicach do podlaczenia sie z wezlem biezanow. Nikt wtedy nie bedzie sie pchal na brzegi i okoliczne wioski

T
Tomek
5 grudnia, 23:28, Gość:

no i dobrze że wiadukt zamknięty oby tak dalej bo jest spokój i nie ma tego szumu można spokojnie spać

Za 4 dni otwierają i ja się z tego powodu bardzo cieszę :)

G
Gość

no i dobrze że wiadukt zamknięty oby tak dalej bo jest spokój i nie ma tego szumu można spokojnie spać

G
Gość
5 grudnia, 19:04, Gość:

O rok za późno :/ ten wiadukt to raptem 6 metrów remont powinien zająć max 3 miesiące

To nienkest wiadukt nad strumykiem. Taki obiekt gdzie trzeba kilkaset metrów torów położyć na nowo przy spadkach leczonych w promilach.

G
Gość
5 grudnia, 17:01, B:

To należy zapamiętać, a najlepiej wydrukować:

"Przebudowa infrastruktury w Kokotowie jest prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków - Podłęże, wartej blisko miliard zł, zaplanowanej do końca 2020 roku."

Przecież dobrze wiesz, patrząc na to jak to wszystko wygląda, że nie ma najmniejszych nawet szans na zakończenie prac do końca 2020. Tu mamy przynajmniej roczne opóźnienie.

G
Gość

Ufff...

G
Gość

O rok za późno :/ ten wiadukt to raptem 6 metrów remont powinien zająć max 3 miesiące

B
B

To należy zapamiętać, a najlepiej wydrukować:

"Przebudowa infrastruktury w Kokotowie jest prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków - Podłęże, wartej blisko miliard zł, zaplanowanej do końca 2020 roku."

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska