https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejarze wstrzymują część prac w ramach gigantycznej inwestycji w centrum Krakowa

Arkadiusz Maciejowski
Wiadukt nad ulicą Grzegórzecką
Wiadukt nad ulicą Grzegórzecką Andrzej Banas / Polska Press
Wstrzymane zostały prace na zabytkowym wiadukcie przy Hali Targowej. Obiekt ten był poszerzany, by zmieściły się na nim łącznie cztery tory (do tej były tylko dwa). - Powodem wstrzymania prac był stan obiektu, który nie pozwala na prowadzenie jego remontu w pierwotnie zakładanym kształcie - informuje Piotr Hamarnik z biura prasowego spółki PKP PLK.

WIDEO: Krótki wywiad

- Obecnie wiadukt jest zabezpieczony przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych, a projektanci pracują nad nową koncepcją przeprowadzenia jego remontu. Dokument ten ma być gotowy do końca stycznia i zostanie on niezwłocznie przekazany Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków, który będzie mógł go zaopiniować. PKP Polskie Linie Kolejowe, wspólnie z wykonawcą, dokładają starań, by wiadukt nad ul. Grzegórzecką został zmodernizowany do wymagań współczesnej kolei, jednocześnie zachowując swój zabytkowy charakter - przekonuje Piotr Hamarnik.

Zabytkowy wiadukt jest poszerzany w ramach wielkiej inwestycji PKP w Krakowie, której głównym elementem jest dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

- Zapewniam, że na pozostałym odcinku tej inwestycji roboty budowlane są realizowane zgodnie z zatwierdzonymi projektami. Pełny harmonogram prac w centrum Krakowa będziemy mogli podać dopiero po wybraniu i zatwierdzeniu przez służby konserwatorskie docelowego sposobu rewitalizacji wiaduktu - dodaje Piotr Hamarnik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krk

Może korzystając z przerwy posprzadaja bajzel który przy tej okazji tworzą. Od chyba już 2 lat wszędzie błoto, śmieci, sterty ziemi.

o
observ

obawiam się, że cymbały projektujące przebudowę zabytkowego mostu nawet nie sprawdziły jak jest on zbudowany. Dopiero przy próbie zdjęcia "elewacji" okazało się że w środku jest gruz.

G
Gość
10 stycznia, 15:04, Gość:

Projektant nie wychodził z biura znaczy się. Mam nadzieję, że teraz zapłaci za te opóźnienia z własnej kieszeni. ALbo niech mu odbiora uprawnienia.

10 stycznia, 17:25, Olo:

Taa, jasne. Nie po to jest urzędnikiem, żeby ponosić konsekwencje swoich działań. Ciekawe ile się przedłużą prace i ile razy więcej będą kosztować

10 stycznia, 19:57, Gość:

Projektant nie jest urzędnikiem tylko zleceniobiorcą

A prace blokuje nie wychodząca z biura i nie mająca żadnych kompetencji w dziedzinie mostownictwa konserwatorka.

k
krol krak

stary most zostal zniszczony dobudowanym na styk nowym, a mozliwa byla koncepcja chociaz malego dystansu miedzy starym a nowym

S
Smok

Proszę nie obrażać kolejarzy. To kolejowcy dewastuj.ą zabytek inżynierii XIXw. Potem niech wyrównają te wieże mariackie i puszczą windę dla trombkowego.

G
Gość
10 stycznia, 17:53, Gosc:

Apel do pani konserwator, zakazac wjazdu na teren miasta Krakowa nowoczesnych pociagow, tylko pociagi parowe.

AKurat w tej sprawie to nie ona maci

G
Gość
10 stycznia, 15:04, Gość:

Projektant nie wychodził z biura znaczy się. Mam nadzieję, że teraz zapłaci za te opóźnienia z własnej kieszeni. ALbo niech mu odbiora uprawnienia.

10 stycznia, 17:25, Olo:

Taa, jasne. Nie po to jest urzędnikiem, żeby ponosić konsekwencje swoich działań. Ciekawe ile się przedłużą prace i ile razy więcej będą kosztować

Projektant nie jest urzędnikiem tylko zleceniobiorcą

G
Gosc

Apel do pani konserwator, zakazac wjazdu na teren miasta Krakowa nowoczesnych pociagow, tylko pociagi parowe.

O
Olo
10 stycznia, 15:04, Gość:

Projektant nie wychodził z biura znaczy się. Mam nadzieję, że teraz zapłaci za te opóźnienia z własnej kieszeni. ALbo niech mu odbiora uprawnienia.

Taa, jasne. Nie po to jest urzędnikiem, żeby ponosić konsekwencje swoich działań. Ciekawe ile się przedłużą prace i ile razy więcej będą kosztować

e
edre

od początku było wiadomo ze PKP chce zrobić to po kosztach i ma gdzieś zabezpieczenie - poprzedni konswerator jak zawsze siedział cicho bo mu się opłaciło

zmienił się konserwator i nagle się okazało że remont był prowadzony po łebkach

G
Gość
10 stycznia, 15:04, Huop:

konserwator tylko wykonuje swoje obowiązki. to nie jego(jej) wina. po prostu sam system jest chory. konserwator powinien być wyłączony z postępowania w przypadku inwestycji ważnego celu publicznego.

10 stycznia, 15:12, Huop:

tym bardziej, że ten wiadukt to obiekt inżynieryjny, a nie zabytek. Tym bardziej konserwator nie powinien być stroną. Sytuacja wygląda dość poważnie.

Tak myśląc, to przy znaleznieniu "ważnego" celu publicznego, możnaby zburzyć Wawel i zbudować tam .. punkt widokowy? Bzdura. Bardzo dobrze że Pani Konserwator pilnuje. Już wystarczająco dużo szkód jest w Krakowie po panowaniu JJ przez lata.

H
Huop
10 stycznia, 15:04, Huop:

konserwator tylko wykonuje swoje obowiązki. to nie jego(jej) wina. po prostu sam system jest chory. konserwator powinien być wyłączony z postępowania w przypadku inwestycji ważnego celu publicznego.

tym bardziej, że ten wiadukt to obiekt inżynieryjny, a nie zabytek. Tym bardziej konserwator nie powinien być stroną. Sytuacja wygląda dość poważnie.

G
Gość

Projektant nie wychodził z biura znaczy się. Mam nadzieję, że teraz zapłaci za te opóźnienia z własnej kieszeni. ALbo niech mu odbiora uprawnienia.

H
Huop

konserwator tylko wykonuje swoje obowiązki. to nie jego(jej) wina. po prostu sam system jest chory. konserwator powinien być wyłączony z postępowania w przypadku inwestycji ważnego celu publicznego.

C
Cba! Halo
10 stycznia, 13:42, Gość:

no to dodatkowe 5 lat. I cały misterny plan w p...du!

Dramat!! Gdzie jest CBA?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska